Avatar billede mk2003 Nybegynder
26. februar 2003 - 21:27 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Afinstallering af Norton

Har forsøgt at slette mit Norton program, men der er en del af filerne som ikke vil slettes. (  fejlmeld: DET ER IKKE MULIGT AT SLETTE FIL, DA DEN BRUGES AF ANDEN PERSON/PROGRAM??) Efter jeg har slettet en del af Norton, kan jeg ikke komme på div. steder på nettet. Bl.a når jeg skal på "home-banking"  og andre steder hvor "hængelåsen" kommer frem. ( hvis i forstår :-)
Som det nok kan ses, så har jeg ikke alverden forstand på computere, faktisk ret lidt og forsøger derfor at få lidt hjælp hos jer "Eksperter" ;-) Håber nogen gider hjælpe mig:-)
Hilsen Marie
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. februar 2003 - 21:33 #1
Hvilket windows? Prøv at trykke f8 under opstart og gå i fejlsikret tilstand, så burde du kunne slette den. Men man må ikke bare slette det manuelt, det skal slette med tilføj/fjern programmer eller en uninstall
Avatar billede mk2003 Nybegynder
26. februar 2003 - 21:37 #2
XP........ Men hvad mener du med opstart. Undskyld, men jeg ved ikke en dyt om det:-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. februar 2003 - 21:38 #3
Lige der når "ormen" mener jeg, kører selv windows2000
Avatar billede mk2003 Nybegynder
26. februar 2003 - 21:41 #4
"ormen" ???????????? Det er vist ekspertsprog.
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. februar 2003 - 21:41 #5
hvis norton deler filerne med andre programmer .. feks nogen system filer .. så skal de ikke slettes ..
nu kender jeg ikke norton ... men jeg mener bla at feks mail bliver sat op til at køre igennem norton som proxy

måske er secure også blevet sat til det under lan settings ? ..

det kunne være en grund til at (sider med lås) ikke virker.

men jeg kender som sagt ikke norton i detaljer.
Avatar billede mk2003 Nybegynder
26. februar 2003 - 21:43 #6
Norton er et virusprogram og det lyder rigtigt det du skriver, men hvordan kommer jeg af med det igen?? Jeg vil så gerne i "banken" :-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. februar 2003 - 21:47 #7
Nej, bestemt ikke. Jeg kan ikke forklare mig bedre:o) ej, lige når du tænder computeren, så kommer der sort skærm og så tæller den ram op og så kommer der en ny skærm, og så den første du ser der har noget med winXP at gøre beygnder du at trykke på f8(mener det er f8)Men jeg ved ikke hvilke filer du ikke må slette for ikke at komme i konflikt med andre ting
Avatar billede mk2003 Nybegynder
26. februar 2003 - 21:49 #8
Takker....men det lyder som om at jeg ikke skal pille mere ved det så. Det kunne jo gå helt galt.
Avatar billede mk2003 Nybegynder
26. februar 2003 - 22:13 #10
Så er det lille program installeret, kørt og har genstartet, men NAV er stadig på min computer. Det skal lige siges at jeg HAR slette en del af programet før manuelt, hvilket er skyld i baladen...Og det er de sidste filer der ikke vil slettes. Nogen bud??
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 22:26 #11
prøv og søg efter norton filer i søg efter filer og mapper . og prøv om du kan slette dem der kommer frem :) .
Avatar billede mk2003 Nybegynder
26. februar 2003 - 22:29 #12
Det har jeg prøvet...Jeg kan ikke få lov til at slette filerne.
Avatar billede prodic Mester
26. februar 2003 - 22:32 #13
Det lille program burde tjekke hvilke filer etc. som ikke er slettet korrekt - og automatisk fjerne dem.

Har du evt. forsøgt at installere Norton igen - og dernæst fjerne det via tilføj/fjern programmer i Kontrolpanelet?
Avatar billede mk2003 Nybegynder
26. februar 2003 - 22:32 #14
Er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig....Kooom nu drenge:-) Der må da være en løsning:o/
Avatar billede mk2003 Nybegynder
26. februar 2003 - 22:35 #15
Jeg har tænkt over at instalere Norton igen og fjerne det herefter,  men problemet er jo, at jeg ikke længere har programet og kan derfor ikke installere det igen.Har jo kun det halve program. Men jeg må jo prøve at genskaffe det og gøre som du siger. Takker mange gange;-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. februar 2003 - 23:14 #16
Du kan selv fjerne det manualt.
Gå i start - kør - skriv: regedit - ok
Gå i rediger - søg
Skriv: Norton - find næste
Delete den nøgle den finder
Find næste (f3) Delete
Fortsæt til den ikke finder flere filer - afslut
Nu er dit Norton stensikkert væk
Avatar billede mk2003 Nybegynder
27. februar 2003 - 22:08 #17
Til aovergaard: Har lige forsøgt at gå i "kør, regedit osv. Og jeg fik da lov til at slette en del....MEN der er stadig en masse filer, som ikke er forsvundet og jeg kan stadig ikke komme i "homebanking" m.m ( hængelåse-steder )
ØV! Håbede lige den var der!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. marts 2003 - 18:23 #18
Prøv igen. Du kan fjerne alt Norton på denne måde. Men -- hængelåse steder siger du nu, er du sikker på at det ikke er en forkert indstilling i dit Internet som er skyld i du ikke kan gå ind disse steder. Din sikkerhed er måske for høj - forkert flueben et sted.
Kontrolpanelet
Internetindstillinger
Fanebladet Sikkerhed samt fanebladet Avanceret
Avatar billede mk2003 Nybegynder
03. marts 2003 - 21:40 #19
Så lykkes det....Og efter alle ovenstående forsøg, var der kun et der virkede, nemlig at installere Norton igen og slette/fjerne det på den rette måde. Selv Nortons IT afdeling kunne ikke løse gåden. Men nu er det væk! Tak til prodic
:-)