Avatar billede flre Nybegynder
26. februar 2003 - 15:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Billedstørrelse

Jeg forsøger mig frem på div. programmer til at lave pictureshows på CD til afspilning på TV.
Programmer som Picture to TV, Windows Movie Maker etc.
Jeg kan ikke se forskel på billederne uanset, om jeg laver dem i f.eks. 600x800 ppi eller 2272x1704. De fylder det samme på TV, men TVskærm kan vist ikke håndtere mere end ca. 600x800? Heller ikke forskellige indstillinger på video som 16:9, 4:3 synes jeg ændrer noget i størrelse. Personer bliver ligesom lidt for lange i ansigterne.
Jeg synes ikke, de bliver helt skarpe, selvom jeg brænder som Svcd efter forudgående billedbehandling.
Hvordan laver jeg rigtig flotte TV billeder af mine fotos? Billederne er skarpere og flottere på PC-skærmen.
Venlig hilsen
Flemming
Avatar billede bentn Nybegynder
26. februar 2003 - 22:38 #1
Nu står digitale billeder nogle gange bedst på en computer skærm end en tv skærm.
Så hvilke str.-format du skal vælge er nok noget du skal prøve dig frem med.
Du skal bare huske jo flere programmer du bearbejder din fotos i jo større er chancen for du mister den gode kvalitet på billedet.
Muligt du vil få glæde af dette program:
http://www.uleadnordic.dk/DVDpictureshowdk.htm
Avatar billede bentn Nybegynder
26. februar 2003 - 22:42 #2
Avatar billede bentn Nybegynder
01. marts 2003 - 14:51 #3
Tak for point.