Avatar billede rabbedk Nybegynder
22. februar 2003 - 16:27 Der er 18 kommentarer

SOS: Hjælp til e-handel løsning!!!!

Jeg har nu lavet site til en kunde, hvor jeg har brugt CMS'sysmemet Postnuke.

Jeg skulle så have et e-handelssystem der kunne integreres med Postnuke, og der faldt jeg så over Postkart. Men det dutter altså bare ikke! Man kan vist ikke bruge dankort og jeg ska komme efter dig ska jeg...

Vi står nu med håret i postkassen og skal bruge et e-handelssystem, der evt. kan integreres i Postnuke. Det behøver ikke, men vil være en fordel.

Det skal kunne tage dankort, visa, euro og mastercard. Og så skal det selvfølgelig være godkendt af PBS!

Er der nogen der har noget til salg til en rimelig pris og evt. ka hjælpe med at sætte det op???? Jeg ville blive lykkelig hvis det var tilfældet...

Ellers nogle forslag til sites der har noget opensource jeg ikke er faldet over endnu???
Avatar billede cyberdude Nybegynder
22. februar 2003 - 16:46 #1
har du søgt på www.hotscripts.com ??
Det med at det skal være godkendt, behøver du ikek spekulere så meget på, da hvis du selv vil have en godkendt betalingsgateway, så koster den (hæng mig ikke op på det!) omkring 25.000-- kr at få godkendt....

Besøg siden www.freepay.dk de kan håndtere dine dankort/visa/master m.m . kort transaktioner.........
Så skal du blot spekulere over shoppen.....
Avatar billede ALS Praktikant
22. februar 2003 - 18:32 #2
Det er ikke selve din e-handels løsning, der selv skal håndtere Dankort og godkendes af PBS. Det er den betalingsgate-way du benytter der skal være godkendt.

Langt de fleste lejer sig ind på en betalingsgateway, der er godkedt (det koster en mindre bondegård at få sin egen SSL-server godkendt godkendt).
Det kunne være f.eks. være www.freepay.dk, som der nævnes, men der finde mange andre.
Det eneste du skal gører er at tilføje disse par linier til din e-shop: http://pay.freeway.dk/formeks.asp#

Du finder er oversigt over udbydere af betalingsgateways på http://www.betaling.dk/forret/index.htm
Der kan du også læse mere om betalingsløsninger.
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. februar 2003 - 19:22 #3
kontakt mig på Martin@pezzo.dk så kan vi måske finde en løsning ;-)
Avatar billede ricky Nybegynder
22. februar 2003 - 22:33 #4
http://www.oscommerce.com - åbnsovs php
Avatar billede ALS Praktikant
23. februar 2003 - 13:49 #5
oscommerce er selve e-shoppen, men der mangler stadig en betalingsgateway. Den kommer man ikke uden om uanset hvilken shop man vælger.
Avatar billede ricky Nybegynder
23. februar 2003 - 18:19 #6
korrekt
Avatar billede rabbedk Nybegynder
23. februar 2003 - 19:42 #7
Tak for svarene indtil videre...

Nogen der er hajer til osCommerce og som kan finde ud af at sætte sådan noget op? Så vil jeg MEGET gerne høre fra folk!

Er selvfølgelig villig til at betale for det - det er klart...
Avatar billede ALS Praktikant
24. februar 2003 - 09:21 #8
Jeg er bestemt ingen "haj", men jeg har prøvet at opsætte osCommerce for at teste den.
Det er ganske enkelt at opsætte den på serveren, men temmelig besværligt at tilrette design og farver. Det kan desværre ikke gøres fra det medfølgende admin-modul, men skal gøres rundt omkring i diverse source-filer.
Efter min mening virker osCommerce temmelig halvfærdig, så jeg fravalgte den af den grund.
Avatar billede ricky Nybegynder
24. februar 2003 - 09:37 #9
ib-rene-cairo>> det er din indstilling til Open Source der er helt forkert...
en af de væsentligeste ideer med at vælge en Open Source løsning er jo netop at man får kildekoden - og dermed kan rette i denne - så den tilpasses 100% efter smag og behag...

Det giver overhovedet ingen mening at udvikleren skulle bruge 1.000-vis af mandetimer på at lave nogle wysiwyg muligheder som alligevel typisk ikke ville blive anvendt af dem der rent faktisk udnytter Open Source muligheden.

Så ja - man er nødt til at være indstillet på at lære f.eks. php - hvis man vil udnytte et produkt som OsCommerce eller de andre php løsninger for den sags skyld...
Avatar billede ALS Praktikant
24. februar 2003 - 09:47 #10
ricky >> Det er muligt at min indstilling er forkert :-D

Det virker bare temmelig tåbeligt at man skal sidde og fedte med et hav af PHP filer for at tilrette designet af shoppen. En så simpel ting som at ændre farven skal man helt ned i koden for at ændre.
Dete er oplagt at den slags skal kunne ændres fra admin-modulet, hvilket man også kan fra andre open-source shopping systemer jeg har kikket på (f.eks. phPay).

Man afskærer mange brugere ved at man skal være hardcore PHP-nørd for at kunne tilrette designet, da ALLE vil have behov for et andet design end det default).
Avatar billede professoren Nybegynder
24. februar 2003 - 13:00 #11
har du fundet det rigtige løsning?
Avatar billede ALS Praktikant
24. februar 2003 - 13:20 #12
professoren >> Underligt at du afslutter dine "svar" med et spørgsmålstegn.

Informationen om Svar eller Kommentar, sendes faktisk ud i den mail der kommer fra Eksperten ;o)
Avatar billede rabbedk Nybegynder
25. februar 2003 - 14:14 #13
Ok nu har jeg da fattet lidt mere af det hele - tror jeg da! ;)

Jeg er kommet frem til den løsning at jeg vil bruge Freeway som betalingsgateway...

Men men men, jeg skal bruge en dygtig programmør der kan få det til at spille sammen med Postkart eller osCommerce. Jeg ville blive RIGTIG glad hvis nogen, kunne hjælpe her.

Vi snakker som sagt om betalt arbejde her...
Avatar billede professoren Nybegynder
25. april 2003 - 15:43 #14
der findes opensource løsninger til VISA og mastercard, men ikke til dankort...og iøvrigt skal dankortet som du kender det nusnart udskiftes...så hvis du vil omprogrammere freeway to at bruge smart-kort, skal du have en programmør der kan maskinkode...
Avatar billede ALS Praktikant
01. maj 2003 - 09:26 #15
professoren >> Hold da op en gang vrøvl du lukker ud:

1. Der er flere, der har lavet interface mellem opensource programmet osCommerce og diverse betalingsgateways til Dankort. De kan typisk downloades rundt i de forskellige forua for osCommerce.

2. At der kommer et nyt Dankort får da ingen betydning for butiksejeren. Der skal næppe kodes noget som helst om, men HVIS der skal, så er det udbyderen af betalingsgatewayen, der skal gører det.

3. Man har da ikke adgang til Freeway´s kode til betalingsgatewayen, så der er ikke behov for en "programmør der kan maskinkode", og så er det næppe kodet i maskinkode.

rabbedk >> Er tiden ikke ved at være inde til at lukke spørgsmålet?
Avatar billede ALS Praktikant
01. maj 2003 - 09:35 #16
Her er f.eks. et eksempel på interface mellem osCommerce og netop FreePay
http://www.neleven.dk/bb/viewtopic.php?p=65
Avatar billede bennybangkarl Nybegynder
02. juni 2003 - 23:08 #17
LAD VÆRE MED AT BRUGE FREEPAY - DE ER SIMPELTHEN FOR DYRE!!!!

BRUG I STEDET DIBS, KAN SES PÅ www.DIBS.DK. DE ER NOGET BILLIGERE OG HAR MANGE FLERE KORT.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
30. september 2003 - 23:53 #18
Er spørgsmålet stadig aktuelt?