Avatar billede majgaard Nybegynder
21. februar 2003 - 12:36 Der er 7 kommentarer

Hvordan laver man en DNS Server ??

Hey all...

Hvad kræves det for at lave en dns server ?? Jeg kan ikke forestille mig at det trækker det helt vilde båndbredde, så i princippet burde jeg vil godt kunne lave en dns server på adsl linje ?? Jeg har licens til windows 2000 server, kræver det andet end opsætning så ??

Alternativt: Kunne man sætte en lille pII op med linux og ville den så kunne trække det ??
Avatar billede mpedersen Nybegynder
21. februar 2003 - 12:41 #1
Du kan sagtens bruge din Win2K server til DNS server. Det er blot at smide den på under tilføjelsesprogrammer og definere den under din MMC
Avatar billede majgaard Nybegynder
21. februar 2003 - 13:01 #2
Hvor meget kræver det af internet linjen ??
Avatar billede mpedersen Nybegynder
21. februar 2003 - 13:06 #3
stort set intet... men hvad er det lige du vil køre DNS for?

(og hvorfor afviser du mit svar?)
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 13:24 #4
DNS er meget lidt krævende med de få records den binder på nettet.
den er faktisk kun krævende ved logon/logoff, i dit tilfælde. du bør sagtens kunne køre den med ADSL
Avatar billede majgaard Nybegynder
21. februar 2003 - 16:33 #5
fordi hvis du skal have pointne må du komme med en lidt dybere forklaring... Jeg vil så prøve at sætte en DNS server op, kunne man have sin sekundære DNS server på en 256/128 linje ?? Den vil jo blive brugt uhyggeligt sjældent...

Grunden til at jeg vil have mine egne dns servere er fordi det kræves for at blive registrant hos bl.a. dk-hostmaster
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 16:51 #6
Ja det er godt nok billigt. Har du undersøgt hvad et IT firma tar for sådan en installation?
Avatar billede majgaard Nybegynder
21. februar 2003 - 17:03 #7
??????