Avatar billede skov_p Praktikant
20. februar 2003 - 11:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reset alle regler i McAfee Firewall

Efter at McAfee firewall er installeret bliver man spurgt omhvilke programmer der må forbinde til internettet.
Hvordan får man fjernet alle regler så man starter "forfra" med at lave regler.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 12:11 #1
I Norton kan man vælge configurere det må du også kunne i McAfee. Jeg kan også når jeg kan se alle mine regler, markere dem en efter en og ændre reglen
Avatar billede skov_p Praktikant
20. februar 2003 - 12:15 #2
Det har jeg prøvet men uden succes.
Jeg kan ikke komme på nettet med firewall slået til, uanset hvor meget jeg ændre. Så hvis man nu kunne lave en master reset så man skal godkende alle programmer en gang til.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 15:37 #3
Har som sagt ikke McAffe selv, men hvis du ikke får andre gode tips, kan jeg kun råde dig til at afinstallere og installere igen. Du skal da lige være opmærksom på, at det ikke er alt man får med under afinstallationen. Du bliver selv nødt til at gå ned i regedit og fjerne alle smårester. Gå i start - kør - skriv: regedit - ok. Gå i rediger - søg - skriv: McAffe - find næste. Slet det som den finder - søg igen ved hjælp af f3 - slet. Fortsæt til den fortæller at der ikke er flere. Du kan ikke geninstallere korrekt før alt er fjernet.
Avatar billede skov_p Praktikant
27. april 2003 - 00:30 #4
Undskyld, jwg havde glemt at jeg havde et åben spørgsmål.
Jeg opgav og Jeg har sidenhen geninstalleret Windows, uden firewall.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. april 2003 - 01:47 #5
Jeg takker for point:)
Hvis du kører med et modem er det da ok ikke at installere firewall, men har du bredbånd stofanet mm. er det en rigtig dårlig idé ikke at installere firewall igen. Det var lidt drastisk at formatere Windows af denne grund, da du jo som sagt tidligere kunne afinstallere og derefter geninstallere McAfee.