Avatar billede fjensen Nybegynder
04. november 2000 - 23:00 Der er 18 kommentarer og
5 løsninger

Tuning af modem

JEg har et v90 modem, men jeg kan ikke rigtig få det til at køre hurtigt. JEg mener der er noget med nogen flueben eller sådan noget der enten skal tilføjes eller fjernes.
Er der en der kan hjælpe
Avatar billede kurtcago Nybegynder
04. november 2000 - 23:06 #1
Prøv at bore et større hul og sæt et større stik i!

- Eller det kan også skyldes dit telefon kalbel ikke er hurtigt nok!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
04. november 2000 - 23:13 #2
kurtcage>>magen til bullshit at fyre af!

fjensen>>hvillken udbyder har du? f.eks har Get2net forskellige opkaldspuljer alt efter modemtyper og det har ret meget at sige hvilket nr. man ringer op til!
bruger du den medfølgende driver eller lod du windows bestemme hvilken driver modemmet skal benytte? mht. flueben, så fjern alle flueben undtagen i TCP/IP og \"Brug standard gateway på fjernnetværket\"
I kontrolpanelet under modems klikker du på egenskaber for modemmet og vælger fanebladet \"forbindelse\". klik på knappen portindstillinger og sæt modtagelsesbuffer til maksimum!
Avatar billede kurtcago Nybegynder
04. november 2000 - 23:31 #3
kimrodsgaar>>Det er faktisk seriøst!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
04. november 2000 - 23:34 #4
kurtcago>>\"Prøv at bore et større hul og sæt et større stik i!\" seriøst??? NOT!
Avatar billede twister10 Nybegynder
04. november 2000 - 23:42 #5
Pil ALLE telefoner, telefonsvarerer, nr. viser etc. fra i HELE huset, og prøv så igen, det skyldes 99,999% støj på nettet fra de andre telefoner, det har jeg løst hos 100% af dem jeg kender der har problemer med det :-)

Kort fortalt : Du skal simpelthen sørge for at modemmet er den ENESTE enhed der er sat på telefonlinen i hele huset !

kurtcago>> Du er vidst gået forkert, det er ikke en knallertbiks det her :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. november 2000 - 23:58 #6
Hvilken hastighed har du nu?
Avatar billede rebecca Novice
05. november 2000 - 00:11 #7
Sæt comporten som dit modem bruger til fuld hastighed standard er 9600
Mvh. Rebecca
Avatar billede twister10 Nybegynder
05. november 2000 - 00:13 #8
Rebecca>>Det nytter ingenting, programmet foretager selv ændringerne i modemopsætningen :-)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. november 2000 - 00:24 #9
jeps, selv et standardmodem vil tvinge comporten til at køre 115200 :)
Avatar billede rebecca Novice
05. november 2000 - 09:57 #10
Det er muligt i har ret, men hvis jeg har renset min Pc og installeret det hele på ny (modem = Lasat 56k) ja så står min comport til 9600.
Mvh rebecca
Ps... Og ifølge vejledningen til modemet skal det køre på 57000
Avatar billede twister10 Nybegynder
05. november 2000 - 10:04 #11
Rebecca>> Ja det gør den jo hos os alle :-)

Indflydelsen på comport hastigheden kan du se i din opkaldsforbindelse eller under modemmets indstillinger, du skal ikke ind i enhedshåndteringen for comporten for at ændre dette, men kun ved modemmets opsætning...

Når du ringer op så sætter den selv comporten til den krævede hastighed :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2000 - 10:10 #12
Tja jeg har lige prøvet at installere  speedlane fra http://www.digitalriver.com/speedlane28952/ og download test viser at jeg har fået dobbel hastighed, dvs. at du ligener hastigheden det den skal være. Jeg benytter godt nok ADSL 128/384. Før viste test ca 212 284 i download , nu er den oppe på 412 såå det var måske værd at prøve .
Avatar billede blackie Nybegynder
16. november 2000 - 10:00 #13
Der er også netsonic og nedenstående også er de gratis.

Virker de vides ikke, men det er da værd at prøve.
http://www.speedbit.com/Default.asp
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2000 - 11:57 #14
Netsonic findes også i en prof udgave som koster $
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2000 - 11:59 #15
Den måse netsonic er bygge op på , gør at den virker, spørgsmålet er blot om ikke computeren bliver mere sløv af det, når den hele tiden skal stå og modtage. SpeedLane har med sit tillægs program den modsatte virkning, nemlig at der kommer mer fart på windows. ;o). Jeg havde så meget fart på mine menuer, så jeg måtte slåt programmet fra igen.
Avatar billede rajo Nybegynder
16. november 2000 - 12:06 #16
Det du skal prøve er at støjmåle din tlf. linje.
Et 56K modem vil aldrig kunne køre 56000 rent, det er teknisk umuligt. Er god linje (uden støj, osv.) vil måske køre 44-48000 men heller ikke mere. Du kan ikke regne med hvad Windows skriver da det som reglt bare er porthastigheden. Du kan også prøve at slå V90 fra.. Hvilket modem har du ?? (mærket)
Du kan få din linje tjekket på dette tlf. nummer : 80808047 -> be dem om de vil støjmåle din tlf. linje...
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2000 - 23:05 #17
fjensen har du fået fat i speedlane?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. december 2000 - 23:10 #18
jeg har fået fat i speedlane og jeg kunne ikke se nogen forskel overhovedet!
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2000 - 01:37 #19
Har du så været inde og trimme under alle punkter?Jeg har oplevet ca en 75% forøgelse. Andre gange kun 10 til 25 %. Så det har ogå noget at sige, hvor god en forbindelse du sidder på, om Speedlane kan udnyttte den optimalt.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. december 2000 - 20:30 #20
jeg har prøvet lidt forskellige ting og kunne ikke mærke nogen forskel :-/ Jeg sidder på en 64kbit isdn hos CC
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. december 2000 - 20:33 #21
åst
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2000 - 23:57 #22
Så må du åbenbart være meget heldig med din trimning af modem.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. december 2000 - 00:43 #23
tjaa...det kan jo være :)