Avatar billede sandvej Nybegynder
18. februar 2003 - 20:30 Der er 3 kommentarer

Hvad betyder det?

Halløjsa

Min firewall har i den seneste tid opdaget en del attacks. Størstedelen er: IIS_CGI_Decode_Command_Execution ....men hvad betyder det. Jeg har været inde på Nortons side for mere info, men kunne godt tænke mig en dansk forklaring

Regards
Sandvej
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 21:18 #1
http://www.eksperten.dk/spm/317516

en der har haft samme besked.

tror der var enighed om et ulykket forsøg på indtrengen, men har ikke læst det hele
Avatar billede langbein Nybegynder
19. februar 2003 - 00:24 #2
Sansynlig vis automatisert forsøk på å utnytte et sikkerhetshull i Inernet Information server. Ikke egentlig et forsøk på inntregning men mere noe i retning av "normal bruk på en ødeleggende måte". (For visse typer Microsoft server.)
Avatar billede langbein Nybegynder
19. februar 2003 - 00:31 #3
OK .. "tilnærmet normal" eller "normal bruk liknende" dvs man benytter ikke andre porter eller åpninger (det kan diskuteres) enn det som "normalt" skal stå åpent på en server. Derfor så finnes det stort sett bare en måte å stanse disse anngrepene på og det er ved at serveren(e) har de siste sikkerhetspatcher. På grunn av at denne typen angrep skjer gjennom normalt åpne porter på en server så er det lite man kan gjøre ved hjelp av firewall for å begrense angrepet. For Workstations og for PC'er uten den aktuelle server programvare som forsøkes angrepet så er et slikt angrep tilnærmet helt ufarlig, med mindre man skulle ha Microsoft Information server installert på for eksempel ens workstation. (det er vel ikke helt vanlig, men det kan saktens forekommer.)