Avatar billede sagi75 Nybegynder
18. februar 2003 - 12:12 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

ingen liv i pc

ER der slet ingen der har en ide om hvorfor en maskine pludselig ikke vil boote.

Nu den skilt helt og ligger på mit bord og selvom det kun er strømforsyningen der er tilsluttet og en tænd/sluk knap så spinner den  ikke op. Jg kan se køleren fungere, men den stopper efter 2-3 sek - som om det kun lige et trykket nå jeg vil tænde, der giver strøm -  Har prøvet med 3 foskellige PS'er (strømforsyninger) og 3 forskellige bundkort.  Lige nu er intet tilsluttet - hverken ram eller grafikkort eller harddisk. Og alligevel  kommer den ikke igang.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
18. februar 2003 - 12:16 #1
ja nu vil jeg jo ikke sige for meget da jeg jo så rene ord for pengene i går men jeg ville skyde på det er en defekt PSU... eller en af enhederne der er sat forkert til PSU'en
Avatar billede popsy Novice
18. februar 2003 - 12:16 #2
Jeg er slet ikke sikker på at din psu kan tåle at køre uden noget forbrugende er tilkoblet.

Måske er den brændt af?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. februar 2003 - 12:17 #3
noget kunne tyde på at dit bundkort er defekt.

Prøv at tage batteriet på bundkortet ud et minuts tid, sæt det i igen og start computeren.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
18. februar 2003 - 12:18 #4
prøv at sætte bundkort til og så dit floppy drev også se hvad den siger til det...
Avatar billede sagi75 Nybegynder
18. februar 2003 - 12:25 #5
Morten leth & Popsy > Jeg nægter at tro at alle 3 PS'er og alle 3 bundkort er gået i udu.

Der sidder som sagt kun køleren til og den interne speaker  - så burde den jo brokke sig, når jeg tænder. Men intet sker og efter 2-3 sek stopper køleren.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. februar 2003 - 12:29 #6
CPU kan også være defekt.

har du prøvet at resætte bios som jeg foreslog?
Avatar billede ullum Praktikant
18. februar 2003 - 12:30 #7
vil et mobo starte uden ram?
Avatar billede sagi75 Nybegynder
18. februar 2003 - 12:34 #8
retaxes> ja jeg har lige haft batteriet ude  ang. Cpu - ja det kan den jo, men der har jeg også prøvet med 2 forskellige.

Det hele er startet efter jeg ville skifte køler og PS... siden har det ikke virket - og altså heller ikke selvom jeg har prøvet med 3 ps'er og 3 bundkort og 2 cpu'er .. hmm

ingen ram klods er på pt.  Det er DDR ram på det ene bundkort og SD på de 2 andre.

Så det er også forskillge opsætning.

Det er total sort det her.
Avatar billede ullum Praktikant
18. februar 2003 - 12:39 #9
def køler der trækker ps ned
Avatar billede sagi75 Nybegynder
18. februar 2003 - 12:41 #10
Det ene Bundkort giver en konstant beep lyd - (mulig PSU eller Bundkort fejl, Men som sagt 3 forskellige PSU er prøvet)

Det andet siger ingenting men køleren spinder lige kort op og så dør det.

Det samme gælder for det 3. bundkort. ( Chaintech Appogee 7VJL ) Som jeg har haft igang før jeg begyndte at skifte køler og PSU.

For mig at se a
Avatar billede sagi75 Nybegynder
18. februar 2003 - 12:42 #11
Ullum, fik lige samme tanke, men nej... har lige skiftet til den gamle køler uden forbedret resultat.
Avatar billede ullum Praktikant
18. februar 2003 - 12:45 #12
så er der jo kun cpu tilbage som er ens i de tre konfig
hvad med
Kommentar: ullum
Avatar billede sagi75 Nybegynder
18. februar 2003 - 13:09 #13
Ullum, Nope der er prøvet med 2 forskellige..

Den maskine som kommer med det konstante beep - køre nu, men der kommer intet billede frem ( onboard grafikort ) Så nu er den i hverfald tilbage hvor den startede *S* ...  Hvorfor der intet billede kommer frem er stadig en gåde. Skærmen virker nemlig fint på en anden gammel spand, P166 *G*)
Avatar billede sagi75 Nybegynder
18. februar 2003 - 13:23 #14
HMm.. Hvis jeg bruger PSU1, ???w, så dør den på samme beskrevet måde.
Sætter jeg PSU2, 350w, så køre den fint - Dog uden der kommer billede på skærmen.

Det kan vi godt blive enige om at PSU1 ikke er kraftig nok. Men Burde den ikke være det. Der sidder jo kun en HDD og en 1300 duron cpu
Avatar billede sagi75 Nybegynder
18. februar 2003 - 13:28 #15
Skyder på at PSU1 er på 200-250w
--
350w eller 300w som PSU3 er på burde da være rigeligt til en 1300 duron og et ældre grafikkort, som jo ikke engang er tilsluttet lige nu. Så hvorfor vil Chaintech kortet ikke køre.. hmm?
Avatar billede sagi75 Nybegynder
18. februar 2003 - 13:52 #16
slet ingen bud????
Avatar billede solution Nybegynder
26. februar 2003 - 11:11 #17
det lyder som om det er dine jumpere bå bundkortet der sidder forkert, ret lidt på dem eller kig i manualen. det er derfor at den stopper efter 2-3 sec
Avatar billede sagi75 Nybegynder
02. marts 2003 - 23:41 #18
HMm... ikke enig, for intet at flyttet på siden den kørte - men jeg skal da tjekke efter.
Avatar billede popsy Novice
06. marts 2003 - 11:00 #19
Har du fundet fejlen?
Avatar billede sagi75 Nybegynder
26. september 2011 - 11:49 #20
..