Avatar billede janr Nybegynder
17. februar 2003 - 14:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Nye vinduer loader ikke

Hej Eksperter!

Jeg har et problem med IE 6, som pludseligt er opstået i dag. (Det minder meget om spørgsmål 308625 http://www.eksperten.dk/spm/308625, men dette ikke er blevet besvaret fyldestgørende).

Links som burde åbne i et nyt vindue (hvad enten det er fordi der er tager="_blank" i html, eller fordi jeg højreklikker og vælger 'open in new window') åbner ikke korrekt. Der åbner godt nok et nyt vindue, men siden indlæses ikke. Hvis jeg i det nye vindue trykker 'stop' og derefter 'refresh' indlæses siden alligevel fint.

Hvad kan jeg gøre for at få IE til at virke normalt igen (som den gjorde indtil i går)??

Jeg har prøvet alle forslag beskrevet på http://www.mvps.org/inetexplorer/answers2.htm#blank_windows, jeg har fjernet alt Ad-ware og afsluttet min popup-killer. Norton Antivirus 2003 er disable'ed, hvad mere kan jeg gøre?

Nårh ja, hvis jeg prøver at installere IE 6 igen, (efter at have sat IsInstalled = 0, som beskrevet i MS knowledge base artikel 318378), får jeg at vide at "IE 6 ikke er certificeret/testet af Microsoft og kan derfor installeres", selvom installeren er hentet fra microsoft.com/windows/ie/.
Avatar billede janr Nybegynder
17. februar 2003 - 14:15 #1
Lige et par spec's om computeren, da der sikkert er nogen der vil spørge om det.
Computeren kører Windows XP Pro (engelsk) SP1 med alle tilgængelige opdateringer fra windows update.
Computeren er en AMD XP 190+ med 512 MB RAM osv, men det er vist ikke så interessant i dette tilfælde
Avatar billede cdc Novice
17. februar 2003 - 14:20 #2
har du prøvet at slette alle dine temporary internet files
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 14:21 #3
www.opera.com
www.netscape.com
www.mozilla.org

Prøv dig frem, de har mange bedre features end IE.
Avatar billede janr Nybegynder
17. februar 2003 - 14:26 #4
cdc, ja jeg har slettet alt offline content, men uden virkning. Jeg har også sat alle indstillinger til deres standard værdier.

hrholme, den er fin, men det var ikke det spørgsmålet gik på. Jeg vil gerne have min IE til at virke.

En lille rettelse: Min processor er en AMD XP 1900+ og ikke kun en "190+"
Avatar billede janr Nybegynder
17. februar 2003 - 14:38 #5
Jeg har nu sat 160 points på spil, måske kan det lokke nogle flere svar frem?!
Avatar billede TheJoker Juniormester
17. februar 2003 - 14:45 #6
Jeg ved ikke om det er svar nok.. Men jeg havde nogenlunde det samme problem http://www.eksperten.dk/spm/314201. Og der geninstallerede jeg windows fordi det mere eller mindre trængte til det.

Men hvis du læser det jeg havde problemer med, så ligner det nogenlunde det samme.. Noget jeg fandt ud af var at det måske er noget med at computeren (Xp) ikke lige kan arbejde sammen med HTML koden. Hvad der er sket har jeg ingen anelse om. Eller nogen andre..

Men hvis du geninstallere så burde virke. Det gjorde det for mig.
Avatar billede janr Nybegynder
17. februar 2003 - 14:51 #7
Wolla_Bille, jeg har også overvejet at reinstallere XP, men det ville jeg gerne slippe for i første omgang, især hvis der nu eksisterede en lettere løsning. Det kan da ikke være rigtigt, at XP fra den ene dag til den næste pludselig ikke virker?!

Hvis ikke jeg finder en løsning inden i aften, så må jeg jo reinstallere, selvom det 'sucks' at bruge tid på det.
Avatar billede TheJoker Juniormester
17. februar 2003 - 14:55 #8
Ja sådan havde jeg det også.. Især når man har "opbygget" en masse og endelig troet at man havde en stabil maskine.. Men ok vi lever i verden hvor vi mere eller mindre ikke kan undvære det lort til Microsoft.. Men det er det mest brugervenlige og det alle spil/programmer osv næsten bliver programmeret til.

Men ok så må man starte forfra og bygge sin Xp op igen..

P.s Ved du hvis man laver et image (eksempelvis med Norton Ghost eller hvilket som helst program) får man så også de dårlige ting med?
Avatar billede janr Nybegynder
17. februar 2003 - 15:02 #9
Ja, hvis du laver et image, så får du alt med, også de "dårlige" ting.

Jeg har lige sat min XP CD i og er ved at reinstallere, eller som Microsoft kalder det "upgrade" (for at undgå at filer, instillinger mv bliver slettet). Hvilket jo er en meget logisk betegnelse for at installere Windows XP oven på Windows XP SP1... hmm... Måske er det logisk for Microsoft?! - det er jo dem der synes at det er helt naturligt, at man skal trykke på 'Start' for at slukke computeren... tsk tsk.

Der går lige 30 til 60 minutter inden jeg læser svar igen - i hvert fald, hvis man skal tro XP's installationsprogram.
Avatar billede TheJoker Juniormester
17. februar 2003 - 15:06 #10
Du skal reinstallere.. Jeg gjorde det samme, altså lavede en reperation og det virkede ikke.. Det skal helt væk..
Avatar billede janr Nybegynder
17. februar 2003 - 15:11 #11
Nu laver jeg lige en backup (just in case), og så prøver jeg lige en reperation i første omgang. Det ville jo være lækkert, hvis jeg kunne undgå at skulle installere alt igen og sætte alt op på ny.
Avatar billede TheJoker Juniormester
17. februar 2003 - 15:13 #12
Kender det.. Held og lykke
Avatar billede janr Nybegynder
17. februar 2003 - 15:54 #13
En reinstallation ("upgade") af Windows XP var lige hvad der skulle til. Nu virker IE igen som den skal. Nu kan jeg så bruge resten af eftermiddagen på at hente opdateringer :-(
Avatar billede TheJoker Juniormester
17. februar 2003 - 22:37 #14
Det var skidt.. Men jeg var det jo selv igennem.. Hmm.. Men håber det hele har flasket sig.

Lavet du image'en? Hvis ja lagde du den oven på igen efter reinstallationen?
Avatar billede janr Nybegynder
18. februar 2003 - 10:19 #15
Nej jeg lavede ikke et image. Jeg installerede blot XP oven i den eksisterende installation. Når man sætter XP cd'en i drevet (mens xp kører) og vælger 'install windows XP', kan man vælge mellem to typer installation "Upgrade (Recommended)" og "New Installation (Advanced)". En ny installatio ('New installation') sletter alt hvad der har med windows at gøre (dvs. systemfiler, documents and settings osv.) hvilket betyder, at du mister alt, programmer skal geninstalleres, dine dokumenter vil være slettet osv.
Vælger man derimod "Upgrade" så bliver windows blot installeret oven i din eksisterende installation og alle indstillinger, filer og programmer beholdes og kan bruges med det samme efter installation.

Det var derfor jeg prøve med "Upgrade" og det var åbenbart tilstrækkeligt til at løse problemet med IE. Dvs. at man med "Upgrade" har en computer der mere eller mindre minder om hvad man havde før installationen, den eneste forskel er blot, at diverse fejl skulle være rettet og alle updates og servicepacks mangler, så de skal selvfølgelig installeres igen manuelt.