Avatar billede sagi75 Nybegynder
16. februar 2003 - 11:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Død Pc'er

Jeg forsøger at bygge en ny maskine op fra bunden, men jeg har sgu mine kvaler med det. Hvilket jeg ikke helt fatter, da systemet faktisk har være oppe at køre. Nu har jeg blot ville skifte Køler og Strømforsyning til det lidt mere støjsvage af slagsen.  Problem nu er at maskinen ikke booter op.  Den spinder lige lidt op i 10sek og så dør den igen - Jeg har prøvet med 2 forskellige Strømforsyninger og 3 forskellige bundkort og 2 forskellige cpu'er (Duron 1300 og 750)

Nogen det har et bud på hvad det kan være?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
16. februar 2003 - 11:36 #1
Jeg ville prøve minimum config.
dvs:en masterdisk/ en ram klods/ et skærmkort. kun lige det derbehøves for at holde den i live :) tag alt andet ud og se så om ikke du kan få den op at køre.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
16. februar 2003 - 11:36 #2
Det lyder meget underligt - jeg lytter lige med da jeg har et ligende problem.

Skipper
Avatar billede sagi75 Nybegynder
16. februar 2003 - 11:45 #3
der er ikke engang en harddisk tilsluttet - bundkortet ligger på mit bord - med kun grafikkort og ram  og cpu på. ( har si'følig taget dvs. sikkerheds foranstaltninger i brug)
På et andet bundkort kommer der blot en konstant beep lyd - hvilket kunne tyde på fejl ved strømforsyningen eller bundkort, men som sagt det er et andet bundkort og anden strømforsyning. Eneste fællesnævner er cpu'en , som er helt ny.
Avatar billede backside Nybegynder
16. februar 2003 - 12:15 #4
Lyder som om cpu bliver for varm og lukker systemet ned.
Men AMD behøver der ikke gå mere end 10 sek. før det sker.
Avatar billede backside Nybegynder
16. februar 2003 - 12:16 #5
"Men AMD behøver....." skulle selvfølgelig være "Med AMD behøver....."
Avatar billede danskweb Nybegynder
16. februar 2003 - 12:17 #6
Jeg vil også skyde på det er varmen - har også haft præsis samme problem! Og løste det med en ny køler
Avatar billede sagi75 Nybegynder
16. februar 2003 - 12:21 #7
det tvivler jeg nu på, Backside - Jeg kan mærke på den at den ikke er varm overhovedet.  10sek er måske også lige i overkanten, det er nok snare 2-3sek.
Avatar billede danskweb Nybegynder
16. februar 2003 - 12:25 #8
Når den overhoved at få billede på?
Avatar billede backside Nybegynder
16. februar 2003 - 12:27 #9
danskweb>> Skulle det ikke kun havde været en kommentar?
Et spørgsmål kan ikke besvares med et nyt spørgsmål.
Avatar billede danskweb Nybegynder
16. februar 2003 - 12:39 #10
fejl...
Avatar billede sagi75 Nybegynder
16. februar 2003 - 14:06 #11
Nope ..intet billede
Avatar billede egidiussen Nybegynder
16. februar 2003 - 14:47 #12
underligt NØJAGTIG det samme som hos mig - jeg var bare sikker på, at det er budnkortet som er i stykker - men det hjælper ikke for dig at skifte bundkort som du siger - hmmmmmmmmmmmm
Avatar billede sagi75 Nybegynder
16. februar 2003 - 16:09 #13
eqidiussen>  Jeb det er underligt. Jeg som troede at ha' forholdsvis godt tjek på det her, må næsten gi op.  Det er stortset 2 forskellige systemmer jeg oplever problemet med.. som sagt eneste fællesnævner er cpu'erne alle andre dele er forskellige hmmmmmm
Avatar billede sagi75 Nybegynder
18. februar 2003 - 12:13 #14
spørgsmål er gået videre til "ingen liv i pc"