Avatar billede tobster Nybegynder
14. februar 2003 - 18:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan formaterer jeg mit drev?

Jeg kører med XP og vil gerne formatere mit drev, men ude i dos´en siger den at drevet ikke kan låses. diskenheden er stadig i brug. Nogen der har nogen ideer?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 18:18 #1
du skal ind i Kontrolpanet>Administration>diskhåndtering, her kan du gøre det.
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. februar 2003 - 18:19 #2
Du skal boote på XP cd'en og vælge at starte konsol mode eller sådan noget og så kan du formatere
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
14. februar 2003 - 18:19 #3
sæt din bios til at boote op fre cdrom drev som first boot og sæt winxp cd i og genstart så skulle det køre
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. februar 2003 - 18:19 #4
Han kan vel ikke formatere, når han er startet op;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 18:19 #5
Kontrolpanel>Administration>Computeradministration>Dsikhåndtering hedder det helt nøjagtigt.
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
14. februar 2003 - 18:23 #6
så kan han slette partitonen og oprette en og fortsætte og så formatere den også ;o)
Avatar billede tobster Nybegynder
14. februar 2003 - 18:24 #7
Okay, retaxes, men hvor ligger formateringens funktionen?
Avatar billede tobster Nybegynder
14. februar 2003 - 18:27 #8
Årh, dummer mig. Har fundet det nu, men jeg kan ikke vælge denne funktion, når jeg højreklikker på mit drev.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 18:28 #9
har du prøvet at højreklikke på det drev der skal formateres?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 18:29 #10
du kan ikke formatere det drev hvor systemet ligger, det tillader systemet ikke.
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
14. februar 2003 - 18:29 #11
boot op på din cdrom og lad den køre så stopper den på et tidspunkt og der sletter du dit c drev hvis det er der din gamle windows ligger og så opretter du en ny partition og så formatere den automatisk hvis du markere det nye c derv