Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 00:27 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

2 skærme i Win98

Jeg har fundet en gammel 12\" skærm frem fra kælderen som jeg ville bruge som ekstra skærm når jeg bruger PhotoShop. Lige som skærmen er kortet af ældre dato (Cirrus 1mb).
Men, når jeg installere det gamle kort og genstarter bruger den det som det \"primære\", så min 17\" er den ekstra skærm og 12\"eren er \"hoved skærm\".

Hvordan bytter jeg om på det?
Avatar billede parazite Nybegynder
03. november 2000 - 00:30 #1
Du har nok ikke placeret primær-kortet over sekundær-kortet. Prøv at bytte rundt.

- Parazite
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 00:32 #2
Hvis skrivebordet ikke er på den skærm, du vil have til at være den primære, skal du lukke Windows, og slukke computeren og skærmene. Tilslut nu den skærm, du ønsker at bruge som primær skærm til det primære skærmkort, og tilslut den anden skærm til det sekundære skærmkort. Reboot og så skulle det være klaret =)

Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 00:33 #3
euwps, sorry. Svaret kom mens jeg skrev =)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 00:35 #4
Nej, det har jeg ikke, jeg fandt bare en lidig plads. Jeg regner med det virker så du får pointene med det samme.

apollo69
Avatar billede ajen Nybegynder
03. november 2000 - 00:35 #5
I min Windows 2k, med et Geforce256 og et Matrox Mystique som sekundær adapter, har jeg muligheden for at sætte et \"hak\" i \"Use this device as the primary monitor\". Hvis det ikke er Matrox-kortet jeg vil bruge, som primær, klikker jeg på Geforce-kortet i en rullemenu ovenover og sætter hak i \"Use this....\" Det virker perfekt for mig.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 00:38 #6
xtom>> Som jeg skriver, så er det sec. kort et Cirrus 1mb kort, det går ikke så godt med min 17\"(640*480 16 farver).
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 00:40 #7
Øh? Jeg skrev i realitetens verden det samme som parazite, bare med mere kød på =)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 00:42 #8
Jeg forstår på parazite at jeg fysisk skal bytte om på kortene, er det ikke korrekt?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 00:44 #9
Og lade skærmene være i de kort de er i?
Avatar billede parazite Nybegynder
03. november 2000 - 00:44 #10
apollo69 : Helt korrekt. Jeg kører selv med dual-screen og mit primære sidder øverst. Mener også det var dette jeg fandt frem til i min søgen på eksempler på opsætning. Prøv det, og vend tilbage hvis det ikke virker! :o)

- Parazite
Avatar billede parazite Nybegynder
03. november 2000 - 00:45 #11
Well, sæt dit bedste kort øverst, og sæt den bedste skærm i det. :o)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 01:07 #12
ARGGG, det kan jeg ikke da det er et AGP kort og jeg har jeg kun en AGP slot.
Jeg får nyt bundkort+cpu i morgen, det kan være jeg så kan.
apollo69
Avatar billede parazite Nybegynder
03. november 2000 - 01:10 #13
Erhm... Sidder din AGP ikke over dine PCI? Øjeblik... skal lige reboote. Ved der er en feature i BIOS, der har noget med dette at gøre.

- Parazite
Avatar billede parazite Nybegynder
03. november 2000 - 01:19 #14
I min BIOS har jeg under \'Integrated Peripherals\' et punkt der hedder \'Init Display First\', med mulighederne AGP og PCI. Kig lidt på dem?

- Parazite
Avatar billede ajen Nybegynder
03. november 2000 - 01:19 #15
Det er rigtigt.. Du kan vælge hvilken rækkefølge grafikkortene skal identificeres/findes i. (AGP/PCI eller PCI/AGP) Det gøres i BIOS\'en.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 01:31 #16
Har lige været der, jeg kan vælge den primære graphics adapter til AGP el. PCI, men det vil kun virke hvis jeg bytter om så den primære er PCI, ellers virker det ikke(PCI kortet altså). Det kan være det virker med mit nye bundkort. I behøver ikke at bruge mere af jeres tid på det her, jeg venter til i morgen.

Tak for hjælpen
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 01:32 #17
Må nok bare ofre det det koster med et nyt kort, men det løber vel helt op i et par hundrede.*G*
Avatar billede parazite Nybegynder
03. november 2000 - 01:36 #18
Kan så absolut anbefale dig at finde et brugt Virge-kort. Har KUN hørt gode ting om dem i forbindelse med Dual Screen. Kører selv med et gammelt 4 mb, og har INGEN klager! :o)
Kører 1024 * 768 på min 15\" med Virge-kortet, og 1280 * 1024 på min 17\" med mit 16 mb ATI Rage AGP.

- Parazite
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2000 - 01:40 #19
Nu er det en 12\" jeg har gravet frem, den orker nok ikke mere end 640*480 alligevel. Gad vide hvorfor jeg egentlig gemmer at det gamle l...