Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 10:35 Der er 35 kommentarer og
4 løsninger

ansøgning - hvad kan være bedre?

Eller er den god nok?

På forhånd tak :)

http://www.friserverplads.dk/stigers/networldmedia.doc
Avatar billede stig3 Mester
12. februar 2003 - 10:39 #1
Måske skulle der en overskrift over din liste.

Det er lidt uklart om det er erfaringer, kompetencer eller ønskede arbejdsopgaver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 10:44 #2
ok - og jeg er klar over at der er en fejl i linien "Jeg kan tilbyde en stabil arbejdskraft og et godt og langvarigt samarbejde." - kan ikke ændre det da filen er åben hos en der kigger på den...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 10:44 #3
Nu er fejlen rettet.
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2003 - 10:45 #4
jeg syntes du skal holde sammen sprog stil hele vejen igennem din ansøgning, du har noget i startet som er"poppet" men går så over i noget mere "formelt"

Men ellers en ansøgning efter min smag :)

btw. mit job er at ansætte og fyre folk (Personalekonsulent)
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2003 - 10:45 #5
sorry er gået ud igen :)
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2003 - 10:47 #6
for at være helt præcis så er det denne sætning jeg ikke syntes om!
"Og hvad er det så lige jeg kan? Læs lidt mere så skal jeg fortælle det."
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 10:55 #7
kenp> ok - jeg har en anden til samme firma - jeg syntes dog ikke om den: http://www.friserverplads.dk/stigers/Networld%20Media.doc
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2003 - 10:57 #8
Nu var det ikke hele afsnittet jeg ikke syntes om ;) men hvis jeg skulle vælge imellem de 2 så er den første klart den bedste.
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2003 - 10:59 #9
Men jeg har desværre ikke lige nogen omformulering som jeg lige kan lave for dig, for det er jo noget af din personlighed, som nok kan ses i den ene linie.

Men ansøgninger er jo meget smag og behag.
Avatar billede pia_j Nybegynder
12. februar 2003 - 11:01 #10
Jeg synes hele det afsnit er lidt overflødigt. Hvis du læser henover afsnittet, synes jeg hele ansøgningen hænger lidt mere sammen.

Dit afsnit der begynder med "Personligt..." - er det ikke det det hele handler om - din person? Din baggrund er måske "upersonlig"?

I det eksemplar jeg har set, mangler der stadig en overskrift over listen.

Ellers pøj-pøj i din jobsøgning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 11:04 #11
ok - jeg arbejder videre med det - foreløbig tak for hjælpen. Smider du et svar?
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2003 - 11:10 #12
:)
Avatar billede jones_net Nybegynder
12. februar 2003 - 11:11 #13
at min baggrund passer perfekt på det, som jeres nye medarbejder skal kunne - jeg har indsat et komma.
Her har jeg opnået de kvaliteter, som jeg ved kan bruges i et job som lagermedarbejder hos Jer - jeg har flyttet kommaet.

Jeg synes der mangler en lille introduktion til din opremsning startende med:
    Ordrebetjening og ekspedition

Jeg er imødekommende og altid i godt humør - jeg har slettet "er".
Rolig af natur og i stand til at udføre - jeg har fjernet "Er", den kan måske diskuteres gramatisk, men jeg synes det læses bedre...

Har du evt. et link til jobopslaget - det er lidt lettere at sammenligne så:-)

/J
Avatar billede pia_j Nybegynder
12. februar 2003 - 11:11 #14
Okay - hurtig opdatering eller er jeg gået glip af noget?  ;o)

Et spørgsmål til kenp: Når du modtager en ansøgning i henhold til en stillingsannonce er det så bedst at ansøgningen indeholder følgende punkter:
- Hvor man så ansøgningen
- Hvorfor man søger jobbet
- Hvordan man matcher de opstillede kriterier
- Hvordan man ellers er som person

Og hvordan kan man pænt skrive at man opsagde sit seneste job, fordi der var en nød man ikke kunne arbejde sammen med?
Avatar billede jones_net Nybegynder
12. februar 2003 - 11:17 #15
http://www.af.dk/reg_bornholm/ammultimedia/savejobs/visjobx.asp?matchid='14000%2003018118'
Link til jobbet.

Jeg synes det passer godt sammen.

Til pia_j's "Hvordan man matcher de opstillede kriterier" synes jeg john_stigers klarer det godt ved ikke at lave det formelt, men derimod gør det mere flydende.

Der står allerede, at jobbet er set på AF.

Suppleret med et CV, kan Networld Media se om john_stigers pt. er arbejdsløs.

john_stigers>> hvis du ikke er arbejdsløs, er det nok en god idé, at du skriver hvorfor du vil sige dit gamle job op...

/J
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2003 - 11:20 #16
jeg er personligt fuldstændig ligeglad med hvor de har set ansøgningen, det viser ingen ting for mig! go kan heller ikke bruge det til noget.

De 3 næste punkter er vigtige, for hvis man søger et job, så hvis man ikke ved hvorfor man søger det!!, og jeg ville spørge om det til en samtale som det første, hvis jeg gerne vil have det uddybet (jeg spørger også hvis det ikke står der)

Man behøver ikke skrive uddybende om hvordan man macher de opstillede kritier, men det er da rart at det står der (så man ikke får en som ikke kan det man forventer! der er mange som ikke skriver det, og de kommer ikke til samtale)

Hvordan man er som person kan man jo ikke rigtig beskrive, det fulde indtryk får man jo først når man er tilsamtalen, men man kan lade det skinne igennem i sin ansøgning, og der kan man se det på spoget, udformningen osv.

hvordan man skriver det således er et eksempel, (hvis man er uden job) jeg er pt. ledig, da arbejdsmiljøet på min gamle arbejdsplads var anstengt.

og hvis man har nyt job "jeg søger nye udfordringer, som passer bedre til min udvikling" men det var jo kun eksempler
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 11:23 #17
jones_net> her er opslaget: http://www.af.dk/reg_bornholm/ammultimedia/savejobs/visjobx.asp?matchid='14000%2003018118'

pia_j> "jeg valgte af personlige årsager at opsige mit seneste job" - mere behøver du ikke skrive :)
Avatar billede justdoit Nybegynder
12. februar 2003 - 11:23 #18
Ser ok ud - husk at skrive din eggen adresse lige under firmaets adresse!
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 11:23 #19
jones_net> jeg ER arbejdsløs - desværre.....
Avatar billede jones_net Nybegynder
12. februar 2003 - 11:30 #20
Måske skal du lige skrive deres adresse nøjagtigt som de selv gør det i opslaget. Bl.a. skriver de ApS efter firmanavnet...

Jeg læste engang et interview med en chef fra MD Foods. Han smed alle ansøgninger ud, som havde skrevet MD Food eller havde andre fejl i adressen - hvis de ikke vidste hvad firmaet hed eller hvor de skulle sende ansøgningen hen, var de ikke seriøse nok!

Det er jo også godt hvis frimærket sidder lige, og der ikke er oliefingre på kuverten.... Første håndsindtrykket har jo også noget at sige...

/J
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2003 - 11:33 #21
john > nu da jeg har llæst stillingsopslaget, så syntes jeg at de ansøgning passer ganske godt, hvis det var mig som havde den ledige stilling, og fik den ansøgning du har skrevet, så ville du uden tvivl komme til samtale her.

om du så fik jobbet, det ville jo så afgøres udfra hvordan man opfattede kemien, og de personlige ved samtalen

Ikke at de mener det samme det er jo så desværre noget andet.
Avatar billede pia_j Nybegynder
12. februar 2003 - 11:34 #22
Husk at sætter "att.: Tina Flou" på også. Og selv tak for hjælpen :)
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2003 - 11:35 #23
ups der skulle stå
at de så ikke altid mener det samme det er jo så desværre noget andet, da det jo også mange gange er smag og behag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 12:42 #24
adresse og ATT: er nu rettet  - puyyyyha sikke en dum fejl... takker :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 12:51 #25
pia_j> lav et svar så fordeler jeg points ;)

P.s. dataliste/CV regner jeg med at give samme "design" - lyder det ok, eller skal jeg tage det gængse udseende?
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2003 - 12:53 #26
jeg ville vægle noget som var ens i stil, skrift m.m.
Avatar billede jones_net Nybegynder
12. februar 2003 - 13:49 #27
CV skal være i samme stil.

/J
Avatar billede pia_j Nybegynder
12. februar 2003 - 14:36 #28
(Sammendrag - er det okay?)

Jeg synes hele det afsnit med "Grunden til at ..." er lidt overflødigt. Hvis du læser henover afsnittet, synes jeg hele ansøgningen hænger lidt mere sammen.

Dit afsnit der begynder med "Personligt..." - er det ikke det det hele handler om - din person? Din baggrund er måske "upersonlig"?

I den første ansøgning mangler der stadig en overskrift over listen.

Husk at sætter "att.: Tina Flou" på adressen.

Ellers pøj-pøj i din jobsøgning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 19:44 #29
Ansøgning er afsendt - smider den opdaterede version op på min side når jeg kommer på AS/3 igen - altså i morgen ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2003 - 10:59 #30
Se det endelige resultat her: http://www.friserverplads.dk/stigers/networldmedia.doc

Tak for hjælpen - mangler svar fra pia_j
Avatar billede pia_j Nybegynder
13. februar 2003 - 11:17 #31
Jeg synes hele det afsnit med "Grunden til at ..." er lidt overflødigt. Hvis du læser henover afsnittet, synes jeg hele ansøgningen hænger lidt mere sammen.

Dit afsnit der begynder med "Personligt..." - er det ikke det det hele handler om - din person? Din baggrund er måske "upersonlig"?

I den første ansøgning mangler der stadig en overskrift over listen.

Husk at sætter "att.: Tina Flou" på adressen.

Ellers pøj-pøj i din jobsøgning.
Avatar billede pia_j Nybegynder
13. februar 2003 - 11:20 #32
john_stigers> Ja, jeg er åbenbart lidt lang tid om at fatte, hvad du skriver.

Får vi at vide, hvornår du skal starte?  :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2003 - 11:21 #33
jeps! ;)
Avatar billede pia_j Nybegynder
13. februar 2003 - 11:30 #34
Tak for mine første point  :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2003 - 11:32 #35
;) velbekomme :)
Avatar billede kenp Novice
13. februar 2003 - 11:32 #36
takker for point :) håber det går rigtig godt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2003 - 12:20 #37
News update!

Har fået arbejde som salgskonsulent hos Rosenmeier IT Distribution A/S - dog kun et vikariat på ca. 6 mdr. - men lad os nu se - har tænkt mig at vise at de slet ikke kan undvære mig :)
Avatar billede kenp Novice
04. april 2003 - 12:35 #38
Hej John tillykke med det :) som hvad? IT medarbejder! :)
Avatar billede jones_net Nybegynder
04. april 2003 - 13:34 #39
Tillykke:-)

/J