Avatar billede anderswj Nybegynder
10. februar 2003 - 13:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ødelagt MTF på NTFS diskdrev.

Hej.

Jeg har en 20Gb IDE harddisk ved siden af mit styresystem. Denne disk indeholder data jeg gerne vil kunne genskabe.

Jeg ved at filerne er intakte, og kan derfor genskabes med de rigtige værktøjer eller med lidt hjælp fra jer!

Jeg har prøvet at genskabe og genoprette drevet på flere forskellige måder.
Jeg har Win2K og WinXP installeret.

Her er hvad jeg har prøvet:
Prøvet at køre en CHKDSK på drevet, dog lukket programmet bare ned helt af sig selv, og uden fejl meddelelser.

Boote op på Win2k CD'en i Emergency Recovery Console og Køre en FIXBOOT og FIXBMR på drevet, dog kunne den ikke finde ud af det, eller meldte fejl i forsøg på at gøre det.

Jeg har også forsøgt med forskellige programmer, men de fleste utilities går ned når den laver en scanning af de drev jeg har. indtil videre har jeg 2 programmer som er DEMO programmer, men som kan se filerne og genskabe dem hvis det var et registreret program. Det ene er "FileRecovery 3.0 build 1219" og det andet er "R-Studio". Dog har jeg ikke forsøgt med ALT. Så et godt råd er hvad jeg mangler her. Den der giver mig en brugbar løsning får hele point summen!

Hvis i mangler info, så skriv! jeg kan oplyse div drev oplsyninger som jeg kan hive ud med nogen utilities hvis det hjælper nogen.
Avatar billede chalde Seniormester
10. februar 2003 - 13:23 #1
prøv med det her:
http://www.runtime.org/
det kunne være det virkede...
Avatar billede ebe Praktikant
10. februar 2003 - 13:49 #2
jeg skal lige forstå dig rigtigt: du har to fungerende styrsystemer på din computer, og et tredie drev hvor der kun ligger data som du ikke kan læse?
Avatar billede anderswj Nybegynder
10. februar 2003 - 13:55 #3
Ja, du har forstået det korrekt! Jeg har faktisk ialt 7 harddiske. Og bootdisken til mine styresystemer er ikke på den korrupte harddisk. Og derfor kan jeg bruge Windows. Dog kan windows ikke tilgå disken, da den ikke engang kan genkende filsystemet og harddiskens label.
Avatar billede ebe Praktikant
10. februar 2003 - 14:01 #4
hvordan mistede du forbindelsen til den?
har du prøvet at hente et disk-diagnoseprogram fra hard-diskens producent og køre det? som regel er det en bootable diskette som fixer nogle fejl.
har du prøvet at køre partition magic på systemet? de checker alle diske ved programstart, og fixer en del også.
Avatar billede ebe Praktikant
10. februar 2003 - 14:05 #5
er disken fat32 eller ntfs?
Avatar billede anderswj Nybegynder
10. februar 2003 - 14:10 #6
Disken er NTFS. Jeg kan ved at bruge utilities finde dataene på disken.  Jeg mistede FAT tabellen/MB Recorden ved et system nedbrud, og blev derfor nød til at slukke for maskinen på ukorrekt måde! Det er en Maxtor IDE disk. Og disken er ikke fysisk skadet.
Avatar billede ebe Praktikant
10. februar 2003 - 14:14 #7
der er vist kun data recovery programmer som kan fixe den. der findes et gratis et som hedder pc-inspector file recovery. du kan hente det her:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/welcome.htm
Avatar billede anderswj Nybegynder
10. februar 2003 - 14:17 #8
ebe: Jeg har prøvet det der utility. Den kunne også godt se at jeg havde den Harddisk, men fandt desværre ikke noget data.
Avatar billede fromsej Praktikant
10. februar 2003 - 14:18 #9
Avatar billede ebe Praktikant
10. februar 2003 - 14:27 #10
anderswj>>jeg har lige læst efter på pc-inspectors hjemmeside. den finder desværre ikke data med beskadiget fat på ntfs-diske :(
Avatar billede anderswj Nybegynder
10. februar 2003 - 14:44 #11
Jeg forsøger med det første utility der blev postet, og virker det ikke må jeg prøver med MaxBlast fra Maxtor og se om den kan redde Boot Recorden.
Avatar billede anderswj Nybegynder
10. februar 2003 - 14:45 #12
det først util på runtime.org var et demo util og jeg kan derfor ikke genskabe dataene. :(
Avatar billede klatten Nybegynder
10. februar 2003 - 14:50 #13
I sidste ende kan du jo registrere FileRecovery, hvis du mener det vil virke!
Avatar billede anderswj Nybegynder
10. februar 2003 - 14:55 #14
Klatten: yeps.. :) Jeg kan se at programmet kan finde mine data. men der er begrænsning på at kunne genskabe. så det er mindre sjovt..  Meeeen jeg giver ikke så let op ! :)
Avatar billede mfalkh Nybegynder
12. februar 2003 - 09:58 #15
Prøv dette util, der er gået hen og blevet freeware:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/url.htm
Avatar billede mfalkh Nybegynder
12. februar 2003 - 10:02 #16
Ups - ser du har prøvet dette program - jeg har nu haft held med at bruge det under w2k...
Avatar billede anderswj Nybegynder
12. februar 2003 - 10:19 #17
Fandt selv en løsning!
Avatar billede ebe Praktikant
12. februar 2003 - 13:22 #18
hvordan fik du løst problemet?