Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. november 2000 - 22:37 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Kabelmodem og opkobling

Jeg har fået et tilbud på et kabelmodem opkobling, og der står at jeg får et TeleDK abb. med. Nu er det sådan at jeg i forvejen har et abb hos 12move og jeg har ikke lyst til at skifte til TeleDK. Der står at man kobler op dels via telefon. Er der nogen som kan forklare mig om jeg skal skifte til TeleDK eller hvad?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
01. november 2000 - 22:44 #1
Det fårgår på den måde at du sender (ulooader) data med dit gamle modem og modtager (download) data med dit kabelmodem. Jeg tror du skal have et teledanmark abb. for eller tror jeg ikke de kan samarbejde. men jeg er ikke helt sikker.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. november 2000 - 22:46 #2
Jeg har fået en upstream/downstream på 64/128Kbit. Skal der så også samtidig bruges en telefon linje?
Avatar billede jones Nybegynder
01. november 2000 - 22:49 #3
Hvad har du i forvejen hos 12move ??? Det ser bare lidt underligt ud med din upstream/downstream
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
01. november 2000 - 22:51 #4
Nej det tror jeg ikke. Det var deres gamle system der kun kunne downloade data..
Det du får hedder webetellerandet ikke?
Hvis det er det så skal du ikke bruge dit modem.
og jeg tror du bliver nødt til at bruge teledanmarks inet abbonement til det for jeg tror det er lissom med adsl hvor du ikke ringer op. du er på internettet heletiden. (always on)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
01. november 2000 - 22:54 #5
jeg fandt lige noget på tdk\'s hjemmeside: http://www.selector.dk/menu/sm0027.htm
Det er en side om det der hedder webspeed k2. som jeg tror du snakker om.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. november 2000 - 22:55 #6
Nemli. Jeg er på nettet hele tiden. Først troede jeg at abb. kun var til email adressen man får med. Up-/downstream\'en er den jeg får med det nye kabelmodem. Det med 12move er bare min private opkobling, som jo kun køre på 56K, som jo er NOGET langsommere en den nye!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
01. november 2000 - 22:56 #7
Hvis deres hastighed virkelig holder syntes jeg det lyder som et rigtigt godt tilbud. og gode priser.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
01. november 2000 - 22:58 #8
Det er samme system hvor du skal bruge netkort til at forbinde dig. Hvis jeg ikke lige havde fået adsl hvade jeg nok taget det op til grundig overvejelse. godt man bor i byernes by Århus!!!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
01. november 2000 - 22:59 #9
samme system= som adsl
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
01. november 2000 - 23:04 #10
De skriver på deres hjemmeside om at det er gratis at oprette abbonnemetet indtil 31/12. Hvis du regner med at købe deres kabelmodem til 995kr skal du nok regne med at de på et tidspunkt kører kanpange (ligesom de gjorde med deres netexpress) hvor man låner kabel-modemet istedet for at købe det.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. november 2000 - 23:05 #11
Det er jo ikke et abb hos TeleDK. Selve kabelmodemet bliver leveret af Dansk Kabel TV. Der står bare i brochuren at der følger et TeleDK Netbasis abb. med. Det eneste jeg vil vide er om jeg egentlig skal bruge TeleDk\'s abb til noget!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. november 2000 - 23:06 #12
De kan også tilbyde en anden opkobling up-/downstream er på 256/512Kbit, også til en billig pris: 235,- kr om måneden. Den jeg har valgt koster 135,- kr om måneden. Nu ved jeg ikke om det er standard pris, for jeg får det sammen med mit antennelau
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
01. november 2000 - 23:16 #13
Mener du om du kan bruge dit gamle 12move? nej det kan du ikke.
Skal du have teladanmarks? ja
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
01. november 2000 - 23:20 #14
I kan jo prøve og se på www.dk-tv.dk/Inet/abonn/abonn.htm

Der kan man læse om det!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
01. november 2000 - 23:29 #15
>Det eneste jeg vil vide er om jeg egentlig skal bruge TeleDk\'s abb til noget!
Ja det skal du det er på den måde du angiver at du hører til i deres kablnet:
Du får et brugernummer noget lignene: 123456789123
og et password som du skal skrive ind i kabelmodemet. Og desuden får du også adgang til support, email, proxy og news mm.

Håber det gav dig hvad du ville vide :-)
Avatar billede ajen Nybegynder
03. november 2000 - 01:01 #16
For at du overhovedet kan koble på skal du bruge et 12-cifret kundenummer, som ovenstående også skrev. Hvis du prøver at bruge et Tele Danmark kundenummer på en 12move-forbindelse vil det blive afvist, fordi det ikke tilhører pågældende udbyder og vice versa. Med hensyn til support, er der ikke noget support på proxy, da det ikke eksisterer hos Tele Danmark Internet. Selvom du bruger Tele Danmark til at koble op med, kan du stadig bruge din 12move email. Det kræver bare at du taster Tele Danmarks udgående postserver ind i dit emailprogram, istedet for 12move\'s og resten af oplysningerne skal være som de plejer.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. november 2000 - 13:26 #17
Hvil det såp sige at jeg skal bruge en telefon linje samtidig?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 13:28 #18
nej
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 13:30 #19
du både sender og modtager data via kabelnettet. (du modtager data med 128kbit i sek. og sender med 64kbit i sek. )
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
06. november 2000 - 21:34 #20
Hejsa Igen! Jeres svar har tildels været rigtige. Jeg har nemlig snakket med DkTv, og fået af vide at det eneste jeg skal bruge abb. til er for at få en hjemmeside og en email adresse. Den skal altså ikke bruges til at koble op med.
Avatar billede ajen Nybegynder
07. november 2000 - 22:58 #21
Det kan jeg nu ikke helt få til at passe.. Hvordan vil du ellers koble på nettet ?
/ajen
Avatar billede ajen Nybegynder
07. november 2000 - 22:58 #22
...altså uden et abonnement (brugernavn/password)...
/ajen