Avatar billede thj_ether Nybegynder
05. februar 2003 - 08:30 Der er 5 kommentarer

Kernel opgradering, problem!

Hejsa..
I går fik jeg idén at opgradere min kernel, fra version 2.4.18-bf2.4 til den nye 2.4.20. Jeg gjorde det "the debian way", som der er beskrevet på www.debianguiden.dk. Problemet opstod efter jeg havde kompileret og installeret den. Computeren opførte sig ret underligt, bla. gik det helt galt ved brug af apt, den kunne slet ik få "forbindelse" til noget, og det samme med lynx browseren. Jeg troede selvfølgelig at det var pga. netkortene ikke var installeret, men det var de.. Jeg kunne godt SSH fra min workstation.

Mit spm er egentlig, om der er en der ved hvad problemet har været, og hvilke funtioner jeg skal tage med i min kernel opgradering. I serveren sidder der en pentium3 1ghz, 2 realtek netkort, 512mb ram, et gammelt gfx kort. For en komplet liste, kan i se en dmesg her: http://195.249.167.23/dmesg.txt

Det jeg skal bruge min server til, er at route internettet, med iptables, hoste en www og ftp server og en psybnc.

Håber der er en der vil hjælpe mig... 100points, bliver udgivet hvis det virker.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
12. februar 2003 - 14:33 #1
Not Found
The requested URL /dmesg.txt was not found on this server.

Apache/1.3.26 Server at ether.dk Port 80
Avatar billede abpdk Nybegynder
02. marts 2003 - 03:44 #2
Har du prøvet at gøre det på "den gamle måde" (står øverst på samme side)?
Avatar billede abpdk Nybegynder
25. marts 2003 - 00:29 #3
thj_ether>> Fik du det til at virke?
Avatar billede abpdk Nybegynder
13. maj 2003 - 16:34 #4
??
Avatar billede maro Nybegynder
25. maj 2003 - 15:38 #5
Hvis du benytter dig af en DHCP-server skal du have CONFIG_FILTER=y i din .config.