Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 16:23 Der er 30 kommentarer og
2 løsninger

3D Studio Max 4.3

Er der nogen her der er god til programmet "3D Studio Max 4.3" ??? Er der nogen der ved hvor man kan finde en dansk brugsvejledning i f.eks. formatet .pdf
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 16:24 #1
der står en masse ting på www.3dmaxer.dk
Avatar billede moefelt Nybegynder
04. februar 2003 - 16:24 #2
brugervejledningen følger da ellers altid med når man køber.
Avatar billede webben Nybegynder
04. februar 2003 - 16:25 #3
ellers er hjælp funktionen udemærket...
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. februar 2003 - 16:27 #4
der følger ingen vejledning med på dansk når du køber det.
Du kan ikke finde en dansk vejledning, dog er der 3dmaxer.dk som westhi foreslår der er nogle danske tuts.
Der er også lige udkommet den første max bog på dansk man kan købe online, prøver lige og se om jeg kan finde et link til den
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 16:28 #5
ok....

michael-k -->> Jamen det vil jeg være meget glad for hvis du kunne...!!!
Avatar billede moefelt Nybegynder
04. februar 2003 - 16:29 #6
jeg arbejder med 5.0 og der er nogle gode tutorials. Går meget ind for hands on læring - og 3dmaxer ER et fedt sted. Men ellers så søg på google for tutorials der virkelig kan give dig mange gode timer foran skærmen ;-)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 16:30 #7
Webben -->> Hvis du kiggede hvad spørgsmålet gik ud på, så var det en dansk vejledning og ikke en engelsk.

Den vil ikke gå ind på www.3dmaxer.dk ??
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. februar 2003 - 16:30 #8
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. februar 2003 - 16:30 #9
tror 3dmaxer.dk er nede i øjeblikket
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 16:31 #10
moefelt-->> Er det opd. du har hentet fra deres hjemmeside ?? hvor man skal indtaste det nr. der står på pakken når man køber programmet ??
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 16:31 #11
Jeg kan godt komme ind på siden nu....
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 16:32 #12
michael-k -->> Takker...
Avatar billede moefelt Nybegynder
04. februar 2003 - 16:34 #13
he he av - nej det er det vi bruger på min uddannelse - bor praktisk taget under bordet i øjeblikket ;-)
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. februar 2003 - 16:35 #14
så lidt det skal lige siges at det er til max 5  men jeg ville være forbavset hvis ikke 95% af bogen er nøjagtig det samme som i 4.3
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 16:36 #15
ved du hvornår man kan hente 5.0 henne ?? hvor man ikke behøver at oplyse, det nr. der står på pakken når man køber programmet....
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 16:38 #16
ok....
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. februar 2003 - 16:39 #17
hehe  du skal købe en opgradering til dit 3dsmax  for at få 5.0  Du kan ikke downloade det.  Du skal selvfølgelig have en lovlig version for at købe den opgradering
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 16:40 #18
Jeg forveksler det vist med et andet program..... hi hi
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. februar 2003 - 16:50 #19
ja måske  hvis du kigger på 3dmaxer.dk og under tutorials  finde du 3 stk begynder artikler  de er faktisk utrolig gode og man bliver sat ind i hvad programmet enlig er.  Syntes du skulle prøve at læse dem selvom det enlig nok virker lidt kedeligt, men tro mig du begynder ikke at lave fed 3d grafik de første par måneder, så tag dig tid til at kigge på dem.

Når det er gjodt så kig på noget  box modellering    Så har du en ide om hvordan man kan forme noget i 3dsmax.  Derefter kig på matriale editoren, så du kan lærer at smide nogle texture på og lav nogle fede matrialer ( glas, metal osv. )

Derefter går det stille og roligt frem ad :)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 16:57 #20
K...

Sidder du selv og laver 3D ??
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. februar 2003 - 17:04 #21
Jeg er en af dem der tror at 3dsmax læres hvis man kigger på det i et par timer om ugen.  Det skal lige siges det gør det ikke ;)
Men ja jeg laver lidt 3d dog ikke det vilde endnu, men regner med at det kommer når vi lærer at tegne 3d i autocad. Lige nu bliver det kun til 2d i autocad og lidt webdesign.
Men nok om det, det er jo ikke en chat vi sidder på, du kan evt prøve at besøge 3dmaxers egen chat på irc    kanalen hedder  3dmaxer.dk og ligger på quakenet. Der er en del utrolig fede 3d folk der gerne hjælper, hvis du spørger pænt ;)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 17:21 #22
michael-k: Ok, Jeg prøvede at connecte til deres chat via hjemmesiden.. Men så gik den i ged, og jeg kunne ikke komme på IE, men jeg kunne godt bruge MSN Messenger.. Men jeg prøver lige at connecte via IRC så ...
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 18:21 #23
Jeg prøvede at se om jeg kunne bruge et af tutorialsne... Men det kunne jeg ikke, da det er lavet med en anden version af 3ds max
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. februar 2003 - 18:23 #24
Det skulle du gerne, langt de fleste tuts er skrevet til 3.x eller 4.x  så ingen problemer der.  Hvad er det for en du ikke kan lave ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. februar 2003 - 18:24 #25
skriv evt til mig på icq  113915491  så kan vi tage det der istedet for her :)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 18:45 #26
michael-k: Ok... Har ikke lige ICQ, men kan godt installere det alligevel, men har du MSN Messenger ??
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. februar 2003 - 18:51 #27
nej har ikke msn
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. februar 2003 - 19:01 #28
ok....
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. februar 2003 - 01:41 #29
lukketid ?  du må gerne stadig kontakte mig ;)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
14. februar 2003 - 18:44 #30
michael-k: Jeg har add´et dig på ICQ, Oki ;)

Takker for hjælpen !!!
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
10. marts 2003 - 15:23 #31
hvorfor accepter du mig ikke på icq, når jeg add´er dig???
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. marts 2003 - 16:24 #32
ahhh min fejl. Plejer at ignore sådan beskeder ellers har man lige pludselig en liste så stor :(

Prøv at skriv hvem du er, så skal det nok gå