Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 15:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

jeg vil ranse min Bios for compaq

ja jeg har en compaq computer som jeg gærne vil ha til at virke som en normal PC jeg hved det kan lade sig gører men ikke hvor danb og vilke programmer jeg skal bruge

-Daniel Jensen
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 15:40 #1
Ehm, hvad er det helt nøjagtig du vil ? Skal BIOS'en renses på en sådan måde, at de orginale indstillinger genskabes ? Eller tror du, at du får en nyere og bedre computer, ved at vaske den i en vaskemaskine ?
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 15:42 #2
nej man kan få sin Compaq computer til at "glæmme" at den er en compaq så den funger som en normal PC og ikke som en compaq
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 15:45 #3
Undskyld, men hvordan er det liige, at _din_ SkumPaq fungere ?
Hopper din rundt på skrivebordet, hvor vores står stille ?

Hvad kan en normal PC, som din ikke kan ?
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 15:46 #4
derer forsæl på den måde en compaq bios er bygget op på og den kan man ender på så den kommer til at virke som en normal pc det er dert jeg vil
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 15:48 #5
Jeg fatter overhovedet ikke hvad du siger.
Jeg spørger igen :
HVad kan en "normal" PC, som din ikke kan pt ?
Avatar billede jensendk Nybegynder
03. februar 2003 - 15:48 #6
Du kan ikke smide en tilfældig bios på din compaq. compaq maskinen er anderledes i biosen end klonmaskiner,  og det er  der ikke noget at gøre ved. Compaq's maskiner er ikke dårligere af den grund..
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 15:49 #7
Se i manualen under "Clear CMOS"
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 15:50 #8
"jeg hved det kan lade sig gører men ikke hvor danb"

Hvis du fortæller hvordan du ved det kan lade sig gøre bliver jeg glad :)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 15:53 #9
Hvis du ved, at det kan lade sig gøre, så spørg gutten, du har fået det at vide af.

I realiteten kan det lade sig gøre - men rent praktisk vil det betyde, at du skal ændre den kode, der ligger bag din BIOS.

Hvis du er RIGTIG heldig, kan du finde en BIOS-version til en anden PC, der ligner din PC 100% - men ellers vil du blot opnå, at smadre din maskine.

Derfor : Drop din ide.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
03. februar 2003 - 17:41 #10
Hvis bundkortet i din Compaq er et OEM bundkort fra en anden producent, så er det bare et spørgsmål om at finde ud af producenten og typenummeret på bundkortet, og derefter flashe BIOS.

Det lyder dog ikke som om du har den mindste ide om hvad det er du laver, og alene derfor bør du droppe det! Som regel er den nyeste Compaq BIOS bare en OEM BIOS med Compaq logo, så jeg mener ikke at det overhovedet er værd at prøve!
Avatar billede akl_gr Nybegynder
03. februar 2003 - 20:33 #11
det er helt hen i vejret. Som tidligere ScumBaq ejer...(ungerne har den nu) kan jeg fortælle at din maskine i princippet ikke ved hvad mærke den er og således opfører sig derefter. Du kan intet gøre ved biosen som vil få den til at agere anderledes end den gør nu. Måske hvis du er heldig er der kommet en opdatering til den på compaqs hjemmeside som du kan opdatere med så den for lidt flere funktioner, understøtter større diske eller hvad ved jeg. Men radikale ændringer kan du aldrig få frem medmindre du skifter bundkort og dermed bios.
Avatar billede denieru Nybegynder
04. februar 2003 - 08:16 #12
hvad min Compaq kan pt. hmm efter at det det compaq logo er kommet fran fryser den og vis jeg gå ind i BIOS fryser den inden jeg kan velge sprog samt at den siger at der er en memory size error men 196 MB ram som den har kørt med før (skal også lige siges at den lave samme fejl med en helt nu 256 block og en brugt 64 block)

det med at ender bios hade jeg ikke selv tænk mig at gører jeg arbejder sammen med en der har gjort det men han er på ferie fortiden så jeg ville undersåge muligheden for hvad der var at gører og samt hvordan man gjorer
Avatar billede denieru Nybegynder
04. februar 2003 - 08:22 #13
min com er er presarion 5030 er der nogle der hved om den laves med OEM bundkort og om det kan gøres på den som sagt det er gjort før.
Avatar billede denieru Nybegynder
04. februar 2003 - 15:11 #14
hmm oki problemet er løst nu