Avatar billede mryom Nybegynder
03. februar 2003 - 13:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

opdatering

hey jeg ved at man i bl.a. ASP kan få en 'siden' til at tjeke om et link er online og der ved vise det men kan man få den til at fortælle en om forskellige sider er blevet opdateret og evt. hvornår????

På forhånd Tak

ps programerings sproget er lige meget :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2003 - 13:34 #1
Teknisk kan dette sagtens lade sig gøre. Man kunne f.eks. genne en cache version af alle siderne og så sammenligne koden men den "Nye" side, hvis de er forskellige er der foretaget ændringer.
Udfordringen ligger i at f.eks. et ur på en side vil gøre at denne side altid vil fremstå som ændret. Dette kunne løses ved at filtrere dato og klokkeslet formater fra i sammenligningen.

Opgaven er i og for isg ikke svær, men deter ikke noget man gør bare lige
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2003 - 13:35 #2
<script>
document.write(document.lastModified)
</script>

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2003 - 13:36 #3
Naaah det var jo ikke helt svar på det hele, men det viser hvornår der sidst blev ændret noget på siden....
Avatar billede mryom Nybegynder
03. februar 2003 - 13:39 #4
de sider som jeg vil lave opdaterings side om er ikke under min kontrol...
Avatar billede mryom Nybegynder
03. februar 2003 - 13:40 #5
så den dur desværre ikke helt nikolaj
Avatar billede mryom Nybegynder
03. februar 2003 - 18:33 #6
okay røv forkert knap!!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2003 - 21:19 #7
Du får dem bare tilbage igen. :))

Smid et svar her : http://www.eksperten.dk/spm/313131

/Nikolaj