Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 13:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

compaq fryser får POST

ja min compaq presario 5030 fryser med det  der compaq logo på skærmen nå jeg tænder den der der nogle der har en ide om hvad der kunne hvær galdt ?
der er ikke noget OS på harddisken og jeg har haft batarigen ude for at se om det l´ville løse problemet men det gjorer det ikke ! så jeg er er lidt på røven

vis i har en ide om hvad der kunne hvær galdt og hvor dan man løser det så skiv

-Daniel jensen
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2003 - 13:06 #1
En defekt ramblok.
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 13:07 #2
nå jeg tag bata riget ud kan den god tælle alle RAm'ne op !
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2003 - 13:09 #3
Det har intet med optælling af ram, at gøre. Det er læse/skrivefejl på blokken. Hvid der ikke kan læses/skrives til rammen, kan CPU ikke køre.
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 13:10 #4
hmm oki så vil jeg prøve at skifte dem og se om der virker
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 13:19 #5
164 memory size error
304 keyboard or system unit error

det skar den efter jeg hade tage de gamle ram ud og sat en nu block på 256 i kan dost gætte mig til at den er forstor til motherbordet men hvad betydet den anden ??
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2003 - 13:38 #6
Compac er meget speciel, der skal en del bios opsætning til, når du skifter hardware.
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 13:45 #7
hmm der ikke så maget man kan gårer inde i bios har hvade der inde og kikke der er stort set ikke noget at rode med
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 14:01 #8
hmm nu siger den også size error nå jeg kun sætter min 128  block i af de ganle jeg hade og de har kørt på computeren sammen med en 64 men computer kommer ikke længer end til loget nå den kun kører med de 64 hvad kan det hvær HÆJLP
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2003 - 14:50 #9
Det ordnes i bios, ved godt det er vanskeligt, men skal gøres. Du skal nok sætte dig mere ind i systemets bios, har du ikke den bog, der fulgte med systemet?
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 14:51 #10
nope der var jeg har ikke noget ligne og det er en mega gammel computer
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2003 - 14:53 #11
Den har en meget speciel bios, men det skal gøres der.
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 14:53 #12
hmm oki hvad er det der skal gøres ?
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2003 - 14:56 #13
Du skal finde opsætningen for ram, og ændre der.
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 15:18 #14
men jeg har jo ikke sat nyge ram i den kunne jo ikke bruge med så jeg tog dem ud igen
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 15:26 #15
nu er de der RAM fejl den kom med vær efter jeg kun satte 64 mb i men nå jeg gå ind i BIOS fryser den og den fryser også hved logoet det er noget lort det her
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2003 - 15:40 #16
Det tyder på, ar ramblokken ikke er iorden.
Avatar billede denieru Nybegynder
03. februar 2003 - 15:43 #17
hmm oki