Avatar billede zoom Praktikant
02. februar 2003 - 10:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

winXP installation

Hej jeg vil gerne installere WinXP på min bærbare. Jeg har lige formateret harddisken.

I BIOSen har jeg sat

1.[ATAPI CD-ROM]
2.[Diskette Drive]
3.[Harddrive]

Hvorfor booter den ikke fra XP-CDen det troede jeg den ville vælge automatisk,det lyder som om den stadig forsøger at boote fra disketten ?
Jeg har ingen opstarts diskette. Kan nogen evt. sende mig den fil man bruger til at starte bootningen?
Avatar billede izemate Nybegynder
02. februar 2003 - 10:35 #1
Tja det er nogle gange at cdrom drevet ikke undstøtter boot (har selv prøvet det) og det er mega irriterende da det går 20år langsommer med diskette, men hvis det ser rigtigt nok ud det du har sat de til, ellers har du bruge for en win 98 startdiskette ! og køre installationenen derfra.

har du prøvet at boote med en anden windows cd?

<\\izemate
Avatar billede zooldk Nybegynder
02. februar 2003 - 10:37 #2
På CD'en kan du finde et program, der kan danne bootdisketter.

Jeg har den ikke lige her, men mener, at der er et directory, som hedder bootdisk. Deri er der en .exe fil og nogle disketteimages. Byg disketterne med programmet, så skulle du hurtigt være igang med installationen.

Go' søndag

ZoolDK
Avatar billede colx Nybegynder
02. februar 2003 - 10:45 #3
Det kan også være fordi det er en ulovlig kopieret CD ?!? ... men hvad ved jeg om det
Avatar billede zoom Praktikant
02. februar 2003 - 13:08 #4
nu har jeg tjekket min WinXP CD for alle filer indeholdene Boot der er ingen ved det navn ??????
Avatar billede colx Nybegynder
02. februar 2003 - 20:26 #5
Der ligger ikke diskette-image filer på Windows XP-cd'en, men det gør tilgængeld på Windows 2000-cd'en og nogle andre...
Avatar billede arnelars Nybegynder
23. februar 2003 - 15:05 #6
når man brænder en kopi af sin win xp skal man slå skjulte filer til for ellers dur den ikke til andet end ændringer i windows og ikke install.
bare en komentar!!
m.v.h
Avatar billede arnelars Nybegynder
10. marts 2003 - 17:27 #7
send mig en email og jeg sender den til dig
arnel@get2net.dk
Avatar billede arnelars Nybegynder
10. marts 2003 - 17:32 #8
Avatar billede eldaria Nybegynder
08. april 2003 - 12:33 #9
Er det bare mig eller er det her spm, helt i forkert kategori?
Avatar billede lrd Nybegynder
03. juni 2003 - 12:22 #10
Han har 1500 point ude!!
Avatar billede jensendk Nybegynder
03. juni 2003 - 12:32 #11
eldaria> Nøe.. viser vist lidt om opretteren af spørgsmålet...