Avatar billede riget Nybegynder
01. februar 2003 - 20:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Outlook Xp : Flere mail-adresser til samme POP3 konto ??

Jeg har to POP3 konti hos TDC :

...på den ene har jeg 3 mail-adresser  :
"1@mail.dk"
"2@os.dk"
og
"3@tele.dk"

På den anden har jeg :
"4@privat.dk"

Dette giver problemer i Outlook Xp !!

Ikke fordi der er to konti, men pga. den ene konto med mere end én adresse.

Hver af disse adresser vil jeg oprette som en konto i Outlook for at kunne afsende mails fra
hver vores adresser, så modtageren præcist kan se hvem af os der sender til dem....

I Outlook Express kan man angive på hver konto om den skal medtages ved send/hent af meddelelser.
Dette gør at jeg bare skal angive én af disse konti/adresserne som konto til at sende og hente for
at hente mails sendt til alle adresserne.
Denne funktion kan jeg ikke finde i Outlook.. !?

Det betyder at jeg sender/henter med alle tre/fire konti hver gang.
Desværre er det ikke sekventielt (Først send/hent med én derefter send/hent med nr. 2 osv.)
Det ser ud til at den gøre det sideløbende med alle konti.

Det giver tilsyneladende login problemer ved de tre adresser på den ene konto og det giver mig
følgende prompt boks ved hvert send/hent af mails (sat op til at sende/hente aut. hver 5. minut):

Selvom jeg krydser af for neden hver gang, kommer den igen og igen og igen...

Hvad kan jeg gøre for at få den til at checke hver konto for sig eller bare droppe denne prompt, som er pi.. irriterende.?

Tak for hjælpen ;-)

/Riget
Avatar billede riget Nybegynder
01. februar 2003 - 20:38 #1
Billedet angiver :

"Skriv adgangskode til netværket" i overskriftslinien i boksen
"Skriv brugernavn og adgangskode : "
"Server: 'POP3.mail.dk' " (autoudfyldt med konto værdi)
"Brugernavn : '12001032xxxx' "(autoudfyldt med konto værdi)
"Password : '**********' (autoudfyldt med konto værdi)
"'O' Gem denne adgangskode på adgangskodelisten"

Tak igen !

/Riget
Avatar billede dach Nybegynder
01. februar 2003 - 21:20 #2
Du kan sende med forskellige Identiteter (som du dog først skal oprette). kig under menuen Filer --> Skift identitet.

Ellers kører det hele under Overordnet identitet.
Avatar billede riget Nybegynder
02. februar 2003 - 13:13 #3
Jeg kan ikke finde noget identiteter i min Outlook under "filer" !!??

Det er kun min Outlook som er Xp (OS = W2K)
Avatar billede dach Nybegynder
02. februar 2003 - 20:37 #4
Mit svar gælder for Outlook Express, som du får sammen med Internet Explorer. Seneste version er 6.0, men det findes også længere tilbage i versionerne. Bl.a. i ver 5.0
Avatar billede riget Nybegynder
02. februar 2003 - 21:42 #5
Desværre ! Det hjælper mig ikke spor !!
Jeg bruger Win2000Pro, Office Xp (med Outlook, ikke Outlook Express)
/Riget
Avatar billede dach Nybegynder
02. februar 2003 - 22:11 #6
OK - så er jeg ude. Kender ikke win2000Pro på et tilstrækkeligt højt niveau, og bruger selv kun Outlook Express
Avatar billede yHec Novice
09. marts 2003 - 01:46 #7
Det forskellige adresser er det aliaser til den samme adresse??? Ellers er jig ikke sikker på hvad du mener! Jeg har altid ment at man ku kan have en adresse pr POP3, og et antal aliaser på den adresse!

Mht til kodebøvlet! Prøv at sætte det op inde i kontokonfigurationen! Jeg har haft det samme bøvl, og den åd det først da jeg ornede det "ved kilden"

Nu ved jeg ikke hvilket sprog din Outlook er... Men i den engelske version vælger du Tools->send/recieve settings. Derinde kan du definerer diverse grupper, også mht hvem sender hvad og hvornår.

Det har altid virket for mig!
Avatar billede riget Nybegynder
09. marts 2003 - 11:42 #8
Det fandt jeg selv ud af for et stykke tid siden...
Tak alligevel.
Du får naturligvis de 50 pts.

/riget
Avatar billede ksm Nybegynder
18. marts 2003 - 17:43 #9
hvordan finder man pop3 og smtp hvis man vil overføre sin www.mail.dk konto til Outlook Express ?
Avatar billede riget Nybegynder
18. marts 2003 - 19:37 #10
Hvis det er wenmail med abb. (konto : 120xxxxxxxx), er det pop3.mail.dk/smtp.mail.dk
Hvis det er freemail du bruger, tror jeg ikke du kan hente dem til Outlook via pop3.

Men prøv evt. med samme navne...