Avatar billede smukke Nybegynder
27. marts 1999 - 00:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indkøbskurv i ASP

Jeg vil meget gerne have nogle tips til, hvordan man kan lave en såkaldt "indkøbskurv" i forbindelse med en hjemmeside på nettet - i ASP. Jeg ved ikke rigtigt, hvor jeg skal ende og begynde!
Avatar billede heal Nybegynder
28. marts 1999 - 19:03 #1
Hvad har du gjort indtil nu?
Har du din database klar mv. ?
Avatar billede smukke Nybegynder
28. marts 1999 - 20:14 #2
Jeg har såmænd ikke gjort andet end at læse hist og her i diverse bøger og rode rundt på nettet. Jeg skal starte helt fra bunden.
Jeg har tænkt mig at lægge Microsoft´s Personal Web Server ind og bruge den.
Mht. database - er det et sted, jeg bør begynde? Kan Access bruges?
Avatar billede heal Nybegynder
29. marts 1999 - 04:44 #3
Jeg bruger selv access som database og har, ligesom dig selv, maattet laese en masse boeger om emnet. Jeg kan anbefale wrox serie af boeger, deriblandt ASP 2.0 for Professionals.
Jeg bruger som sagt Access som database og en file-DSN som adgang til den. Det virker helt fint. Mht. indkoebskurv modellen kigger jeg for tiden selv en del rundt, for at finde ud af hvorvidt en javaapplet paa client-siden, eller et VBscript paa serversiden, er det bedste valg. Jeg er ikke naaet en konklusion endnu, men jeg vil da gerne dele mine erfaringer med dig.
Avatar billede jgc Nybegynder
29. marts 1999 - 11:51 #4
Hvis du vil/kan bruge en kommerciel løsning, bør du kigge på Cat@log (http://www.catalogint.com) - der er et dansk produkt til f.eks. kataloger, incl. en indbygget basket-funktion. Men det er, så vidt jeg ved, dyrt.
Avatar billede reupke Nybegynder
30. marts 1999 - 05:17 #5
Prøv at kigge på den butik der medfølger som eksempel ved installeringen af webserveren.