Avatar billede gackbammon Nybegynder
30. januar 2003 - 23:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

2 Pc`er samtidig, Arbejde/privat

Hej Rødder

Jeg har et lille problem. Har en Proaccess opkobling hjemme gennem mit arbejde. Hertil et Siemens modem og en Sonicwall firewall til min Arbejdspc hvor jeg kører windows 2000.
Jeg har så købt en privat pc med XP home og en switch/hub som jeg sagtens kan komme på nettet med BAG sonicwallen, dvs switchen sidder efter sonicwallen. Jeg vil gerne have det sat op sådan at min switch sidder inden firewallen så jeg kan komme på nettet på den private uden at være hæmmet af den. Samtidig skal min arbejdspc så være bag firewallen ellrs bliver mit firma nok lidt sure :-)

Hvad gør jeg, det virker ikke umiddelbart da der vist kun kommer en IP ind som så bliver delt til 2?

Mvh

Gack
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
30. januar 2003 - 23:31 #1
Så får du brug for en router. F. eks. denne her:

http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=53

D-Link laver også nogen.

En alternativ løsning er at sætte din privat-computer op så den fungerer som router, men det kræver at den er tændt, når du arbejder med din arbejds-computer. Det er en lidt uelegant løsning.
Avatar billede gackbammon Nybegynder
30. januar 2003 - 23:45 #2
Ok men den skal jo så sættes ind inden min firewall. Dvs jeg ikke skal bruge min switch eller hvad? Og skal mit firma gøre noget eller kan jeg selv sætte det op?
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
31. januar 2003 - 00:05 #3
Jeg ved ikke om dit firma skal involveres eller ej. Det er også muligt at det bliver ret tricky at få til at virke fordi at din eksisterende firewall er konfigureret på en særlig måde. Jeg tror at det er bedst at du hører dit firmas IT-afdeling ad.

Hvad angår switchen - den bliver overflødig indtil at du skal have mere end to computere på. Så kan du bruge den sammen med routeren.
Avatar billede gackbammon Nybegynder
05. februar 2003 - 19:08 #4
Ok, tak for hjælpen.
Jeg kom desværre ikke så megte videre da jeg stadig skal involvere min arbejdsgiver.
Men du får halvdelen af pointene.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
05. februar 2003 - 20:57 #5
Okay. Tak for det.