Avatar billede cklips Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:59 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Harddisken siger en sjov lyd

Jeg har en NT arbejdsstation her, som når den læser/skriver på harddisken siger en sjov lyd. Det lyder næsten som en lille klokke.
Den har desuden lavet blå skærm et par gange indenfor den sidste uge.

Er der nogen, der har en ide om hvad det er, der kan ringe sådan?
Avatar billede handmade Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:01 #1
ja, en HDD der er ved at drage sit sidste suk!
Avatar billede handmade Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:02 #2
Skynd dig at lave BU...
Avatar billede cstern Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:04 #3
Avatar billede cyberm Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:21 #4
Din harddisk er vist på væk op til de evige Hardware marker hehe
Avatar billede pladask Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:25 #5
Er det en \"Kling\" lyd?
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:46 #6
tror at din harddisk at ved at være \"død\"? Hvor gammel er den og hvad mærke er det! Du kan muligvis få noget hjælp på producentens hjemmeside!! =)
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:50 #7
DIn Harddisk behøver ikke have fejl..

Tjeck om du har <50 Mb fri! Hvis ikke du har det vil Windows(hvis du bruger denne) overskrive din virtual memory, som er på HD, ofte. Det lyder nogle gange som underlige lyde, eller travl HD.

Hvis ikke det er problemet, bør du lave en fuld scandisk og tjecke alle sectorerne efter fejl.
- hvis der er Bad Sectors skal bør du udnytte garantien (ofte 3 år fra producenten), og/eller gemme dine data andet steds...

Avatar billede cklips Nybegynder
03. november 2000 - 08:26 #8
Jeg har nu taget en fuld Back Up af maskinen.

Jeg har 150 MB fri plads. Men der ER beskeder i eventlog\'en om at der mangler plads på C-drevet.

Scandisk har ikke fundet nogen fejl på disken men i eventlog\'en er der også beskeder om at Harddisk0/Part1 har en fejlbehæftet blok.

Desuden kan lyden godt lyde lidt som den lyd de
kalder \"head crash\" (det lyder vist alvorligt)på linket fra cstern. Den er bare lidt mere ringe-agtig - ja kling-agtig kan også bruges.

PC\'en er fra 1996 så den er måske ved at have nået sin maximum levetid?
Avatar billede pladask Nybegynder
03. november 2000 - 11:02 #9
Det samme gjorde ScanDisk hos mig. Fandt absolut ingen fejl, men noget er der sq i vejen.
Avatar billede cstern Nybegynder
03. november 2000 - 11:08 #10
150 MB er klart i underkanten. Men under alle omstændigheder ville jeg udskifte disken hvis du ikke er sikker på den. Du kan få 20GB for ca. 1300 inkl. moms.

Avatar billede cklips Nybegynder
06. november 2000 - 11:53 #11
Tak for svar og kommentarer.
Jeg tror at jeg lader den leve så længe den kan og køber så en ny arbejdsstation.