Avatar billede myggi Nybegynder
30. januar 2003 - 19:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

3D visualiserings værktøj

Jeg søger/mangler et 3D visualiserings værktøj der kan læse
Microstation filer (DGN format)
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
30. januar 2003 - 23:50 #1
microstation v8 understøtter autocads dwg format, og dermed kan du jo eksportere til stl, 3ds, dxf, mm, som kan læses af utallige 3d programmer...

rune ;-)
Avatar billede myggi Nybegynder
31. januar 2003 - 09:16 #2
Jeg har MS V8 men ved konvertering til DWG bliver en del af data væk...

det er en 3D byplan model jeg skal have visualiseret....MEN det er
åbenbart meget svært at finde et værktøj der kan læse DGN format direkte...
Mvh Sonja
Avatar billede claus_jac Nybegynder
18. februar 2003 - 19:40 #3
Yep Microstation er jo et highend system og de har på en eller anden måde ret så meget imod at folk kan hente deres tegninger ind i andre programmer! Du har ikke mulighed for at eksportere til et andet format som fx. 3ds eller wavefront .obj og gå videre derfra??

Håber det hjælper.

Claus
Avatar billede myggi Nybegynder
25. februar 2003 - 21:04 #4
Ja...det er helt korrekt...har jeg efterhånden fundet ud...
..jeg har sendt en mail til Bentley ang. dette !!!!!
Avatar billede myggi Nybegynder
07. august 2003 - 06:42 #5
Tak for svarene..ved ikke hvem jeg skal give point til ????

Jeg har nu fundet det rigtige værktøj der kan læse DGN format.....
nemlig WalkInside..www.walkinside.com...faktiskt et ganske udmærket program....
og lidt dyrt...omkring 50.000 kr...!!!!!

Desuden er Turntool www.turntool.dk igang med at lave en eksporter fra
Microstation til Turntool TNT
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 23:27 #6
Må jeg foreslå nok et meget simpelt svar til dit spørgsmål, som antageligvis ikke vil koste dig en krone.
Brug MicroStation til at lave dit visualiserings arbejde i, jeg arbejder dagligt med visualisering i MicroStation og selv som gammel 3D Studio bruger er jeg ret imponeret over hvad MicroStation kan levere af visualiserings arbejde.
Mange tror at MicroStation er lige som AutoCAD eller et af de mange andre CAD programmer men MicroStation gemmer på mange lækre ting, især på visualiserings området.

HVH Morten O.