Avatar billede ravnkilde Nybegynder
29. januar 2003 - 11:19 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Forbinde en XP og en 2000 maskine

Jeg har en XP og en 2000 maskine (begge Professional), som jeg skal have koblet sammen. Hvordan gør jeg det på den nemmeste måde (Workgroup, krydset kabel?).

Det er ikke nødvendigt med adgang til Internettet - det er blot for at flytte nogle store filer fra den ene til den anden.

Hjælp udbedes.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 11:24 #1
Det nemmeste ville være et krydset kabel.
Hvor efter Pc'erne får fx IP 192.168.0.2 & 192.168.0.3

Husk gæste konto'en skal være aktiv, hvis der ikke laves ens konto'er på Pc'erne
Avatar billede pilfinger Nybegynder
29. januar 2003 - 11:25 #2
Du gør det at du sætter xp cden i din maskine med win xp på så er der en guid til opsætning af netværk jeg mener at når du har kørt den så kan du se det du har behov for på din win 2000 hvis du har sat den op til netværk.
Avatar billede zigzager Nybegynder
29. januar 2003 - 11:26 #3
eller hvis du ik har et krydset kabel bruge en hub/switch og så med alm patch kabler
Avatar billede pilfinger Nybegynder
29. januar 2003 - 11:26 #4
kræver at du har kabel osv neyt kort og den slaks. men det har du vel tænkt på :)
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
29. januar 2003 - 11:33 #5
GIver begge computere et krydset netværks kabel i røv... går ind på computeren

med xp.

går ind i andre computere så til vnste vil der være en munu der hedder opret

et mindre kontor eller hjemmenetværk.

Så guider den dig igennem alt.
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
29. januar 2003 - 12:15 #6
Til drengen1987: Den setup-disk guiden laver kan ikke bruges på Win 2000.

Jeg har også prøvet med en switch og alm. patch-kabeler, men de to computere kan stadig ikke se hinanden. Har også prøvet med et krydset kabel og forskellige IP-adresser.

Et eller andet er forkert!
Avatar billede dresse Nybegynder
29. januar 2003 - 12:43 #7
Hvis du har firewall på en af pcerne kan det være problemet.

Hvis du har så slå dem fra.

og gør så som mrtux har skrevet
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 14:27 #8
ravnkilde> kan Pc'erne pinge hinanden?
hvis ja, prøve at gå ned i start -> kør, og skriv \\XXX (XXX = navnet på den anden Pc)
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
30. januar 2003 - 11:57 #9
Det var et par Firewalls, der skulle stoppes. Så kørte det med krydset kabel og to forskellige IP-adresser.
Tak for hjælpen.