Avatar billede andreasboa Nybegynder
27. januar 2003 - 15:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mere diskplads til Virtual PC

Hej,
Jeg har Mac OS X og Virtual PC vers. 6 med Win XP Pro installeret. Jeg kunne godt tænke mig at installere nogle programmer på den, men der er kun 500 MB tilgængelig diskplads på pc'ens C-drev, og så er det begrænset hvor store ting der kan installeres. Kan man ikke tildele den nogle ekstra MB's?
Håber I kan hjælpe
Avatar billede zooldk Nybegynder
27. januar 2003 - 18:48 #1
Nu kører jeg virual PC i windows .. her ville fremgangsmåden være:

Luk den virtuelle PC ned.

Start derefter virtual disk wizard. I dette "underprogram" kan du udvide den lukkede PC's harddisk. Alternativt kan du lave en ny harddisk, som du så lader den virtuelle PC få; så har den to harddiske.

God fornøjelse
ZoolDK
Avatar billede andreasboa Nybegynder
27. januar 2003 - 19:42 #2
Jeg kan ikke umiddelbart finde noget der hedder disk wizard, så den virker vist ikke. Hvad med at lave en shared folder på Mac'en og installere der? Jeg ved godt det er et long shot, men kunne det virke?
Hvis det er, hvordan finder man så den der disk wizard?
Avatar billede zooldk Nybegynder
28. januar 2003 - 08:56 #3
I min Virtual PC, findes i menuen "file" en "Virtual disk Wizard".
Dette menupunkt åbner et underprogram, hvor man kan oprette nye eller rette eksisterende virtual disk files/partitions.

Findes den ikke på Mac-versionen ?
Avatar billede andreasboa Nybegynder
28. januar 2003 - 12:21 #4
Jeg oprettede en ny HD, og fik Age of Mythology installeret, men det gad ikke køre. Jeg måtte give op. Tak for tippet
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
15. oktober 2008 - 10:59 #5
du kan ikke give virtual pc flere mb ram eller harddisk plads end din egen pc har.. Virtual pc er afhænig af computerens egen midler.. Ved godt det er lidt sent jeg skriver det her men hva faen.. Selv kørere jeg Windows 98 SE,Windows xp pro og så windows 3.11 i virtua pc uden problemer.. Men nu er min computer også udstyret med en stor harddisk og godt med ram plads ellers så kan det ikke kørere ordenligt