Avatar billede general_custer Nybegynder
27. januar 2003 - 15:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Meget simpel Samba server

....jeg har et lille problem....jeg vil gerne opsætte en meget simpel lille samba server på min linux redhat 8.....det skal ikke være alt muligt med forskellige users eller noget, det eneste den skal kunne er at man fra windows maskinerne i netværket kan gå ind på linux maskinens hdd....og så at dele en printer som er sat til linux maskinen
Avatar billede general_custer Nybegynder
27. januar 2003 - 15:28 #1
min workgroup hedder NET......kan i ikke lige lave en simpel smb.conf fil til lille mig?
Avatar billede eritas Nybegynder
27. januar 2003 - 22:13 #2
Du kan downloade en smb.conf fra
http://home.worldonline.dk/~helgec

du kan på samme side læse om hvordan du sætter det op
det eneste du skal ændre i filen er - workgroup og interfaces
Avatar billede general_custer Nybegynder
27. januar 2003 - 22:37 #3
hmm den har jeg nu prøvet......jeg kan også se linux share'en i windows men jeg kan ikke komme ind på den "\\samba er ikke tilgængelig......"

Jeg kører winXP på klienterne.... hvordan skal jeg sætte det op med winXP
Avatar billede eritas Nybegynder
29. januar 2003 - 02:05 #4
Hvis du kan se Samba er du på den rette vej

Du skal ha' samme brugernavn og password på begge maskiner, et eks.

På XP brugernavn = testen
På XP password  = testen

På Linux  brugernavn = testen
På Linux  password  = testen
i konsollen skriver du så
smbpasswd -a testen
derefter angiver du password når der bliver spurgt
genstart Samba og log ind  XP med brugernavnet tester og så er du på Samba