Avatar billede zarthax Nybegynder
25. januar 2003 - 19:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Freebie spørgsmål: 3D rumdesign program. Evt. en eval. udg.

Jeg har prøvet at finde et 3D-rogram til at tegne en stue og et bad med møblement og lys...
uden held :(

Nogen herinde der har et link til en evaluation udgave af et tegneprogram der kan dette ??

Programmet må ikke fylde ret meget og skal køre på en 200 MHZ MMX maskine med 256 MB ram.
Der er ikke ret meget plads på HDD´n længere... sååå....

Findes det ??

/mandator/
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. januar 2003 - 19:16 #1
blender kunne måske gøre det http://www.blender3d.org/
Avatar billede zarthax Nybegynder
26. januar 2003 - 12:03 #2
Der er jo intet i blender der virker ?????
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. januar 2003 - 13:42 #3
øhm ? du mener altså at de har lavet programmet for sjov ?
Avatar billede zarthax Nybegynder
26. januar 2003 - 13:45 #4
Nej, jeg mener at jeg ikke kan bruge det....
Er ikke vant til at arbejde med 3D... havde håbet på en lidt bedre brugerflade...
Jeg kan ikke engang tilføje en texture eller material til et objekt... :-/
Hvis jeg så skulle designe en stue baseret på det, ville det tage mig ca. 4 mdr....
Findes der ikke et program der er bygget til den slags ???
/mandator/
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. januar 2003 - 13:50 #5
ah på den måde :)

tjoh så er der jo 3dMax, Maya og den slags -men hvis du ikke har arbejdet med 3d før kan det jo godt gå hen og blive noget vanskeligt, især maskinkravet taget i betragting.

en Maya "learning edition" kan du hente -> http://www.aliaswavefront.com/en/products/maya/ple/index.shtml

men jeg ved ikke helt hvad man kan med den udgave.
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. januar 2003 - 13:54 #6
maya learning edition kan du alt med, problemet er at der kommer et eller andet logo på din scene når du render.

Ville nok også vælge blender, det er gratis.  Men igen som jelzin siger du skal nok bruge det første halve år til at sætte dig ind i tingene, inden du kan lave noget bare nogenlundet seriøst og flot :)

Men pøj pøj med det :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
26. januar 2003 - 14:51 #7
Hvis jeg blot havde kigget ordentligt efter, ville jeg have fundet dette link; http://10secondclub.org/users/juicy/ på deres hjemeside www.blender.org .... tsk. tsk.

Det hjalp mig igang med det samme :)))
Det er rent faktisk ret sjovt at lege med blender :))

Takker for det :)

Ja, 3DS-max trækker livet ud af maskinen...

Takker :)

/mandator/
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. januar 2003 - 15:08 #8
jeps blender er et ret sejt koncept (især at den kan køre på så mange arkitekturer :)

-takker for points

/J