Avatar billede krillev3 Nybegynder
24. januar 2003 - 17:53 Der er 19 kommentarer

mus-kort

hmm jeg har lige fået nogle gamle pcer ..det eneste der mangler er så jeg kan bruge musen ..og det er ikke onboard.. så jeg vil spørge om man kan få et mus.kort.. eller sådan noget i den stil...
Avatar billede adam0053 Nybegynder
24. januar 2003 - 18:02 #1
ehhm der er ingen ps 2 port?
Avatar billede olly Nybegynder
24. januar 2003 - 18:04 #2
Du kan købe et serielkort til isa/pci...

Se her: http://edbpriser.dk/hardware/io-kort.asp <- søg på seriel
Avatar billede olly Nybegynder
24. januar 2003 - 18:05 #3
Og så hvis du kun har alm ps/2 mus skal du bruge en ps2 til seriel konverter.
Avatar billede olly Nybegynder
24. januar 2003 - 18:07 #4
Er der hverken serial eller ps/2 stik onboard...

Så er de meget gamle...
Avatar billede caturn Nybegynder
24. januar 2003 - 18:08 #5
Er der ikke engang komporte i?
Er det 286'ere eller hvad?
Avatar billede olly Nybegynder
24. januar 2003 - 18:09 #6
caturn >> Så så... Jeg har en 486 der har det på samme måde... Vidunderlig maskine til databaseserver :-)
Avatar billede krillev3 Nybegynder
24. januar 2003 - 18:54 #7
ja olly det er sådan en jeg har fået det vil så sige 5 af dem... hmm der er jo kun  til tastetur men ikke den der mus ..
Avatar billede krillev3 Nybegynder
24. januar 2003 - 18:56 #8
hmm jeg kan ikke finde noget der inde på edbpriser.dk er der ikke en der kan sende et billede + pris + hjemmeside eller ved hvor man kan købe det..
Avatar billede olly Nybegynder
24. januar 2003 - 19:26 #9
PCI serial port: http://www.bj-trading.dk/menu.asp

ISA: http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=SERISA2

Men som du kan se er det noget dyrt noget! Regner jeg ikke med du vil ofre på sådan nogle...

Og så vidt jeg kan se er det eneste mulighed...
Avatar billede olly Nybegynder
24. januar 2003 - 19:28 #10
Avatar billede olly Nybegynder
24. januar 2003 - 19:30 #11
Men hvis du absolut skal bruge dem så skal du nok satse på at finde det som brugte vare. Måske i en rodekasse et sted.

Jeg ville bruge den slags maskiner til en ting... små testservere med Linux, som skulle tilgås med SSH eller via en browser hvis det var en firewall...
Avatar billede krillev3 Nybegynder
24. januar 2003 - 19:38 #12
hmm jeg kan bare ikke finde det der inde....
Avatar billede olly Nybegynder
24. januar 2003 - 21:03 #13
Hvad kan du ikke finde?

ISA kortet er direkte link
Avatar billede caturn Nybegynder
24. januar 2003 - 21:31 #14
På min gamle 386 var der en seriel port...
Avatar billede olly Nybegynder
24. januar 2003 - 22:58 #15
caturn>> Var der nu også på min 386 og 486... Men har en 486 nu der godt nok ikke er på... Men der er til gengæld 3 indstikskort med controler og div porte.
Avatar billede krillev3 Nybegynder
26. januar 2003 - 14:16 #16
hmm jeg ved det ikke jeg har fået sådan et kort til mus men der er en ledning der skal på bundkoretet men hvor.. der er ikke lige en plads til den.. hvad gør man
Avatar billede olly Nybegynder
26. januar 2003 - 14:34 #17
Du må forsøge at søge på nettet. Men hvis det er et serielportskort så sidder der hvor det skal i normalt oppe omkring venstre hjørne og det står normalt også noget med comport... com 1 f.eks.
Avatar billede olly Nybegynder
04. februar 2003 - 12:23 #18
Hvorfor skulle mit svar afvises?
Avatar billede olly Nybegynder
20. februar 2003 - 00:00 #19
Hvis du stadig har brug for de kort:

http://www.restlageret.dk/diverse.html

Så kig der nedderst...