Avatar billede general_custer Nybegynder
23. januar 2003 - 20:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke ændre sikkerhedsniveau i redhat linux

jeg har installeret den nyeste version af redhat linux og vil gerne instille sikkerhedsniveauet fra høj til lav, men hver gang jeg instiller det og trykker ok går den bare tilbage til den gamle..det samme sker når jeg prøver at skifte tema (altså udseende på mapper etc, jeg kan godt ændre på det i menuen men når jeg trykker ok forsvinder den bare tilbage til det gamle.....

jeg har prøvet både med en normal bruger og root men ingenting virker
Avatar billede thomasledet Nybegynder
23. januar 2003 - 21:10 #1
øh... sikkerhedsniveauet i linux? det må du vist hellere uddybe lidt...
Avatar billede dank Nybegynder
23. januar 2003 - 21:10 #2
prøv at slå firewallen fra

# /etc/init.d/iptables stop
Avatar billede general_custer Nybegynder
23. januar 2003 - 21:16 #3
hmm der sker ikke noget når jeg skriver det der iptables stop i konsolen...

Altså det er redhat linux jeg har....og der kan man instille et sikkerhedsniveau til høj, lav, ingen brandmur.....og problemet ligger i at jeg ikke kan skifte væk fra høj, hvilket resulterer i at jeg ikke kan bruge min linux til webserver og ftp server
Avatar billede dank Nybegynder
23. januar 2003 - 22:57 #4
tjaee.... du siger der ingenting sker?

prøv lige dette

# ls -all /etc/init.d/ip*

hvad kommer den med af output
Avatar billede general_custer Nybegynder
16. februar 2004 - 16:15 #5
efterhånden meget lang tid siden der er sket noget her så den lukker jeg
Avatar billede dank Nybegynder
16. februar 2004 - 16:29 #6
ja.. du svarer jo ikke på de indlæg man kommer med... ergo man spilder sin tid.. karma systemet længe leve