Avatar billede pezzo Nybegynder
23. januar 2003 - 20:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stemmesamtale vis MSN ??

Hey!

Når jeg prøver at oprette en stemmesamtale via MSN Messenger starter den med beskeden:

"Advarsel! Computeren, Internetudbyderen eller netværket bruger en NAT-type (Network Address Translator). Nogle NAT-enheder forhindrer, at lyd- eller videosamtale lykkes."

Og ja, efter et stykketid hvor den prøver at oprette forbindelse mislykkes det. Hvorfor det??

Jeg sidder bag en 3Com Gateway har det noget at betyde??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. januar 2003 - 20:40 #1
det er et skud fra hoften, men kan det ha noget at gøre med at NAT'en timer det out?!!
Man kan vist stille time-out sessionen i routeren  - men det kommer an på hvilken det er.
Avatar billede tumben Novice
24. januar 2003 - 00:14 #2
ikke fordijeg har løsningen...men velkommen i klubben...der findes 1000 med samme problem..og NAT og messenger går ikke godt i spænd. Der siges at hvis du har XP.OG du anskaffer en router der har Upnp...så virker det måske. Jeg har nøjagtigt samme problem,det er aldrig lykkedes mig at løse det..(prøv f.eks at søg her på Xperten..og der dukker 1 mill spørgsmål/"svar" op.
skal lige sige at hvis du bruger chatprogrammet Eyeball...så virker det ok på en NAT (det gjorde det ihverttilfælde her)
Avatar billede pezzo Nybegynder
24. januar 2003 - 15:38 #3
Ret surt :(
Avatar billede pezzo Nybegynder
29. januar 2003 - 17:23 #4
Lukker