Avatar billede bigtrouble Nybegynder
23. januar 2003 - 19:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Unik kode til brugere

Hej alle,
Kan jeg på en eller anden måde se hvem der besøger min side?
Hvis jeg feks har 5 besøg er det så muligt at se om samme COMPUTER har besøgt siden mere end en gang ?

Jeg har hørt noget om en MAC kode, men hvad er det ?

Jeg ønsker at gøre brug af dette i mit firma, da vi er oprettet som annoncør igennem flere firmaer, hvor vi betaler for fremvisning af vores banner på brugeres sider.
Dette medvirker jo selvfølgelig at en del brugere misbruger systemet og klikker på banneret selv for at tjene penge :)

Jeg ved jeg kan checke på IP, men flere er smarte nok til at bruge avancerede proxy programmer, men jeg ved at en computer har en eller anden form for id man måske kan bruge.

Hvis det ikke er muligt kan jeg så sætte en cookie og hvordan?

Jeg har mulighed for at includere en html kode i banneret gennem udbyderen af bannerne, hvor det måske er muligt at oprette en cookie.

Jg er mest lun på at læse en eller anden form for kode på brugerens computer, da jeg i forvejen logger IP URL og en del andet via et ASP script på min server.

Håber på et svar.
Avatar billede alrua Nybegynder
23. januar 2003 - 20:07 #1
en mac-kode er en unik kode som er knyttet til brugerens netværkskort (så hudt jeg visker) - du kan sikkert hive den frem med ASP eller javascript eller sådan noget :)
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
23. januar 2003 - 20:49 #2
Hvis din server understøtter kan du så ikke bruge  ASp script til at gemme besøgendes: IP og hvornår de har besøgt din side......

Hvis du kan den bar sige til så uploader jeg ASp scriptet med database...

http://www.sivas.dk/skak/skak.html
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
24. januar 2003 - 07:02 #3
Min server understøttet asp, men jeg mener ikke at asp kan finde MAC koden.
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
29. januar 2003 - 07:17 #4
Ingen brugbare svar, lukket