Avatar billede ewok Nybegynder
21. januar 2003 - 09:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

TDC kode til fjern access af routere.

Hej
Jeg har lige installeret en D-Link 604 router, og jeg ville gerne kunne konfigurere den fra mit arbejde, men TDC vil ikke ud med hvad de skriver efter ip adressen, jeg ved at TISCALI bruger et bestemt tal men er der nogen der ved hvad TDC bruger,

der er gode point til den der ved det.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. januar 2003 - 10:10 #1
bare en tanke.... Hvad sker der hvis du i telnet laver en open xxx.xxx.xxx.xxx 80

//akj
Avatar billede ewok Nybegynder
21. januar 2003 - 11:20 #2
hmmm det må jeg lige prøve
Avatar billede ewok Nybegynder
21. januar 2003 - 11:38 #3
nope det virker ikke
Avatar billede ulrich Novice
21. januar 2003 - 11:41 #4
Jeg har hørt noget om at de bruger noget fra serienummeret.
Avatar billede ulrich Novice
21. januar 2003 - 11:42 #5
oh doh.. læste ik lige spørgsmål ordentligt.. det er vist i passwordet de gør det :>
Mener jeg... er længe siden jeg har hørt det.. Ved ik' om det holder mere..
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2003 - 11:44 #6
hmmm... Hvis TDC ikke vil ud med det har de nok en GOD grund til det. Vil anbefale dig at overveje om det her forum er det rigtige sted at dit spørgsmål skal stilles...
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. januar 2003 - 12:10 #7
D-linken er vel en router ewak selv har indkøbt og må vel derfor gøre med den hvad han vil.

Spørgsmålet består jo bare i om det er muligt, og hvordan, fra internettet at konfigurere routeren.

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. januar 2003 - 12:13 #8
ewok >> Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget:
http://www.thetechzone.com/display.php?i=176&p=4
Avatar billede ewok Nybegynder
21. januar 2003 - 13:05 #9
hmm jewg ved ikke om jeg fik formuleret mig korrekt? måske ikke
men jeg kan godt konfigurere den når jeg sidder ved den pc hvor den er installeret.  jeg vil bare gerne kunne konfigurere den over internettet fra min egen pc hjemme hos mig.  jeg kan gøre det med tiscalis routere.

Det er rigtigt at jeg kan gøre med den hvad jeg vil MEN jeg skal bare kunne komme hen til login boxen via internettet ikke andet.

og som svar på john stigers indlæg kan jeg kun sige PENGE. de skal have 1000 kr + moms for at åbne en port derfor og det er faktisk denne kode de bruger jeg gerne ville have fat i.
Avatar billede mr.fun Nybegynder
21. januar 2003 - 13:54 #10
Hvilken af følgende TDC forbindelser har du???

TDC internet Bredbånd
TDC Tele Danmark Bredbånd
TDC internet Bredbånd Proffesionel
TDC Tele Danmark Bredbånd Proffesionel

og efter som det er din Router har TDC ingen "kode" til den.
det kan dog være der er lukket for den relevante port, dette kan dog kun ske hvis du har en af de proffesionelle løsninger. Og lige en anden ting, er du sikker på at din router understøtter fjernadministration??? Jeg har været inde på D-link's hjemmeside (http://www.dlink.com/products/broadband/di604/) der står der ikke noget om den understøtter Fjern administration over web eller Telnet. Men tag din manual og læs om den understøtter det. ligen endnu en ting, de routere jeg kender til der har det, skal man ind og aktivere det på først. Så vend til bare med disse oplysninger så skal jeg nok hjælpe dig med resten
Avatar billede ewok Nybegynder
21. januar 2003 - 19:52 #11
den understøtter fjern administration og det er som sagt en D-link DI-604 med indbygget firewall.

TDC internet Bredbånd
Avatar billede ewok Nybegynder
21. januar 2003 - 20:00 #12
iøvrigt hvordan sætter man en port op på den jeg skal have åbnet til MSN messenger?? den heldige kan regne med flere points
Avatar billede lilleib Nybegynder
21. januar 2003 - 21:19 #13
Der er tre måder man kan komme ind i routeren på:
- Du sidder på lokalnet bag routeren og har den fornødne access.
- Du sidder fysisk ved siden af routeren og har sat et serielt kabel i den og logger ind via en terminal. TDC bliver tossede hvis de finder ud af du har logget ind på den måde og ændret password til fjern administration.
- Du ER TDC og har det password som de bruger når de tilgår den via internettet.

Altså for dit vedkomne er det bare at finde et serielt kabel og logge ind via en terminal og ændre password til administration over nettet.
Avatar billede tumben Novice
22. januar 2003 - 00:15 #14
..hhmm...du siger du godt kan sidde .derhjemme og administrere den...så er det jo bare at sætte den op til fjernadministration...og hvilken port..f.eks 8080....og så tilgå routeren fra nettet....dvs din WANip:8080
så kommerloginboxen....sådan er det på 804
(har jegmisforståetnoget ...)..det har sgu da intet med TDC at gøre...har det selv
Avatar billede tumben Novice
22. januar 2003 - 00:43 #15
ok..nu har jeg set på den ovenståendelink.....i konfigurationen af routeren ..under TOOLS...enable remote management...vælg porten 8080...sådan..så selvfølgelig kan den det...altså dinip:8080....men HVIS du har skrevet noget i feltet IP...så.....ok..du får det lige fra manualen:

-31-
Admin
At this page, the DI-604 administrator can change the system password.
There are two accounts that can access the Broadband Router’s
Web-Management interface. They are admin and user. Admin has
read/write access while user has read-only access. User can only view
the settings but cannot make any changes.
Remote Management
Remote Management allows the DI-604 to be configured from the Internet
by a web browser. A username and password is still required to access the
Web-Management interface. In general, only a member of your network
can browse the built-in web pages to perform “Administrator” tasks. This
feature enables you to perform “Administrator” tasks from the remote
(Internet) host.
IP Address: Internet IP address of the computer that has access to the
Broadband Router. If the IP address is set to * (star). This allows any
Internet IP address to access the Broadband Router. It is not
recommended that you set the IP address to * (star), because this
allows any Internet IP address to access the Broadband Router,
which could result in a loss of security for your network. If you elect
to enable Remote Management, enter the IP Address of your remote
location.
Port: The port number used to access the Broadband Router. (Select from
the pull-down menu.)
Example: http://x.x.x.x:8080 where x.x.x.x is the WAN IP address of
the Broadband Router and 8080 is the port used for the
Web-Management interface.
Avatar billede ewok Nybegynder
22. januar 2003 - 10:32 #16
Mange tak lige havd jeg skulle bruge
Avatar billede ewok Nybegynder
22. januar 2003 - 10:34 #17
nej det har intet med TDC at gøre, det har jeg fundet ud af MEN det ville have værert rart med deres "hemmelighed".

men mange tak
Avatar billede tumben Novice
22. januar 2003 - 11:02 #18
...øøhhh..gider du melde tilbage..når du får det til at virke...(for det gør det).....forstår ikke helt hvorfor du skal bruge tdcs hemmelighed..for det er jo til adminnistration af en helt anden router..(speedstream, tror jeg nok, og den må sgu da snart være oldnordisk)...og på deres proaccess..eller lign
Avatar billede tumben Novice
22. januar 2003 - 11:03 #19
..og takker lige for points