Avatar billede hunters_force Nybegynder
20. januar 2003 - 15:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slå autokvitering fra på en exchange server

Hejsa

Hvordan slår man autokvittering fra når man kører outlook på en exchange server.

Der står i outlook at man kun kan slå det fra hvis der køres via "Internet e-mail transporter"

Men det kan da vel ikke passe....der må være en omvej...Jeg gider da ikke at folk skal kunne overvåge mig i sådan en grad at de automatisk ser hvornår jeg har læst min mail.....

håber der sidder en hjerne derud der kan løses problemet.

på forhånd tak

/Morten
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 15:54 #1
Hvor præcist er indstillingen i outlook ?
Avatar billede hunters_force Nybegynder
20. januar 2003 - 16:03 #2
Funktioner / Indstillinger / knappen emailindstillinger / knappen registrereingsindstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 16:19 #3
Jeg har lige aktiveret indbakkeassistenten og ikketilstedeassistenten på den server jeg arbejder på. Kunne forestille mig at det var ca. samme sted. Der var jeg inde under den konkrete exchange server - forbindelser, og så properties på IMS.
\agerskov
Avatar billede hunters_force Nybegynder
20. januar 2003 - 16:24 #4
dvs at du har været på programellet på selve serveren. Så har jeg nok formuleret mig lidt uklart. Jeg er på klientmaskinen, og kører outlook 2000. Herfra vil jeg gerne ændre mine indstillinger. (jeg skrev godt nok at jeg kører "outlook på exc. ser" men dermed mente jeg bare at jeg ikke kørte imap eller pop3.....men altså mod en exchange server istedet)
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 16:30 #5
ok - men så ved jeg ikke noget - for jeg kan ikke forstå at du ikke bare kan deaktivere funktionen.
Avatar billede hunters_force Nybegynder
20. januar 2003 - 16:33 #6
tjae muligheden er disabled....fordi den kun kan køre når der bruges: "Internet e-mail transporter" hvilket jeg går udfra betyder pop3 eller imap.

Men Outlook XP kan godt......
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 16:54 #7
prøver lige at checke det imorgen når jeg er i nærheden af exchangeserveren igen....
Avatar billede hunters_force Nybegynder
27. januar 2003 - 11:30 #8
Nå vi har skiftet til XP og den kan godt override Exchange serveren indstillinger. Det ser ud til at det simpelthen ikke kan gøres i Outlook 2000. Men ellers tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2003 - 17:44 #9
Det var da godt du kom videre. Nu har jeg checket på exchangeserveren og jeg holder fast ved mit svar, og det er samme sted m.h.t atomatisk kvittering.