Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 14:39 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Animator programmer ?

Hejsa derude...!

Jeg ville lige høre om der er nogen der kender nogen fede animator programmer man kan sidde og tegen ting i, så de bevæger sig, og noget af det kun bevæger, f.eks. nogen af de programmer de bruger på DK4.

Og hvad vil i anbefale ?
Avatar billede beef12 Nybegynder
20. januar 2003 - 14:44 #1
3D studio Max. Desværre ikke gratis
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
20. januar 2003 - 14:44 #2
Jeg bruger selv programmet Maya til at lave animationer og 3D ting i. Det er produceret af Alias|Wavefront og fås i en gratis læreversion her: http://www.aliaswavefront.com/en/news/home.shtml

Mvh.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
20. januar 2003 - 14:45 #3
Jeg kan ikke modtage DK4, så jeg ved desværre ikke hvilke programmer man bruger der.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 14:48 #4
dotcom1 -->> Det program du snakker om, kan man f.eks. også bruge det hvis man skal lave en film? f.eks. Jurassic Park, hvor man kan f.eks. få hovedet til at gøre noget og munden, og få den til at snakke???

Ok...
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 14:48 #5
beef12 -->> kan man f.eks. også bruge det hvis man skal lave en film? f.eks. Jurassic Park, hvor man kan f.eks. få hovedet til at gøre noget og munden, og få den til at snakke???
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
20. januar 2003 - 14:50 #6
-> Tjavz: Ja. Maya er netop beregnet til den slags animationer. Kig evt. deres tutorials igennem, så kan du se hvad det præcist er man kan.

Mvh.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 14:52 #7
Ok, det vil jeg så gøre...
Avatar billede beef12 Nybegynder
20. januar 2003 - 14:54 #8
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
20. januar 2003 - 14:56 #9
Kig evt. her: http://www.daimi.au.dk/~alo/3D_E02/eksempler.html
Alle disse små filmklip er animeret med Maya. Tag et kig på nogle af dem. Jeg har selv lige taget faget 3D-modellering på Århus Universitet og denne side indeholder alt det materiale, vi har brugt gennem 5 måneder.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 15:10 #10
beef12 -->> Ok...

dotcom1 --> Oki doki, det vil jeg da lige tjekke ud så...
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 15:21 #11
dotcom1 -->> Har du en mail, man kan skrive til, hvis man har spørgsmål til programmet ??
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
20. januar 2003 - 15:23 #12
ne@europe.com
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 15:24 #13
Takker ;)