Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
20. januar 2003 - 11:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilke programmer bruges til spil?

Hvis man vil kaste sig ud i et spil-projekt, hvilke programmer skal man så bruge/kunne?
Jeg tænker her på et spil som eksempelvis Hitman 2 - er det nogen, der ved hvilke programmer der er brugt?
- og hvor findes der intensive kurser/alm. kurser til disse programmer?

Spillet er et 3D platformspil - storyboard ligger klar og jeg skal bare igang NU.
(og ja, jeg er godt klar over, at det vil tage mig flere år...)
Avatar billede michael-k Nybegynder
20. januar 2003 - 11:19 #1
Der er en del bud på et program. Feks. 3dsmax, lightwave eller maya.
Men husk det er kun til grafikken, du skal også programmere som nok er c++ man bruger.
Prøv www.3dmaxer.dk  de har nogle interwievs med folk der arbejder i spille branchen.  Både danske og engelske artikler :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
20. januar 2003 - 11:20 #2
www.cadskolen.dk  har et fjernundervisningskursus i 3dsmax som jeg selv har taget engang. Det er et udemærket kursus som kommr igennem en masse lige fra standart primitiver til animationer, matrialer osv. osv.
Et forsøg værd
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. januar 2003 - 12:16 #3
Hitman 2?

I øjeblikket er der ansat 80 mand i io interactive, der har udviklet Hitman 2. Så du skal helt sikkert ansætte en hel masse folk.

Du kan læse flere oplysninger på følgende link:

http://www2.ioi.dk/Frontpage/Welcome.shtml

/per
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
20. januar 2003 - 13:55 #4
hvad kræver Maya at køre?
Avatar billede mismis Nybegynder
20. januar 2003 - 14:15 #5
Well det er vel et sprøgsmål om tolmodighed :)

men en god sjat penge og så her en link til hvad maskine de selv har som requirements

http://www.aliaswavefront.com/en/Tmpl/Maya/html/index.jhtml;$sessionid$1Y1AUFAAABVOBQCLCVBRT4Q?page=/en/Community/Special/maya_ple/requirements.html&style=normal

•  Pentium processor, at least 600 MHz
•  512 Mbytes RAM
•  CD-ROM drive
•  Hardware-accelerated OpenGL graphics card
•  Overlay plane capability is recommended.
•  3-button mouse with mouse driver software

MVH MIS