Avatar billede exec Nybegynder
20. januar 2003 - 00:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

x-window-system

hvordan kan jeg undgå automatisk at starte op i X når jeg rebooter ?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
20. januar 2003 - 00:40 #1
apt-get install gdm
Avatar billede thomasledet Nybegynder
20. januar 2003 - 00:40 #2
nej hovsa... overså lige "undgå"
Avatar billede thomasledet Nybegynder
20. januar 2003 - 00:41 #3
gør dette: omdøb filen i /etc/rc2.d/S99gdm (eller noget i den retning) til /etc/rc2.d/s99gdm (bemærk det lille s)... så kan du altid ændre tilbage, hvis du fortryder...
Avatar billede exec Nybegynder
20. januar 2003 - 00:46 #4
jeg har fundet ud af det (apt-get remove xdm)....så jeg har et andet spørgsmål....når jeg skal vælge om jeg vil boote op i linux eller linuxOLD så skal jeg skrive det...hvordan gør jeg sådan at der kommer en bootmenu ?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
20. januar 2003 - 00:55 #5
det skal du bede lilo om...

sørg for at linien i /etc/lilo.conf, der indeholder

prompt

ikke er udkommenteret... og sørg envidere for at der også er en linie der i med

timeout=150

også er med...

husk at køre lilo, når du har lavet ændringer...