Avatar billede li2 Nybegynder
19. januar 2003 - 20:09 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

sim city 4

jeg skal lige høre i sim city 4. nå man har lavet en by også man bygger en anden søger de mennesker fra den første by så arbejde i den anden
Avatar billede li2 Nybegynder
19. januar 2003 - 20:15 #1
er der nogen der ved det
Avatar billede tlunde Nybegynder
19. januar 2003 - 23:41 #2
Ja, det kan godt lade sig gøre...Jeg har selv simcity 4 og der gør de det ihvertfald! Måske ikke så mange, men man kan se på trafikken at der er mere på bestemte tider af døgent! Du kan ogås prøve at følge enkelte indbyggere hvor de tager hen...Men det virker!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. januar 2003 - 01:02 #3
ja, man kan faktisk lave rene arbejderbyer og rene beboelsesbyer. Læste noget om det på www.simcity4.com
Avatar billede li2 Nybegynder
20. januar 2003 - 07:16 #4
isskaarup det ved jeg godt man kan lave byer kun bestående af industri men altså det nytter jo ikke noget når der ikke er nok mennesker til at fylde den ud
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. januar 2003 - 12:35 #5
både og, jeg læste noget om at man så kunne have en naboby, hvor alle arbejderne bor. Men det er jo i teorien, jeg tror ikke at man kan sætte det så firkantet op, måske pendler folk mellem bopæl og arbejde i forskellige byer.
Avatar billede s.stud Nybegynder
30. januar 2003 - 21:36 #6
Det kan ikke lade sig gøre med rene beboelses- og rene industribyer. Så mange folk gider ikke rejse så langt.
Men for at hjælpe pendlingen lidt på vej, så opret jernbaneforbnindelse til naboen. Det er - efter flyet - den hurtigste måde at rejse på i SimCity.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
31. januar 2003 - 13:56 #7
Et andet spørgsmål i forbindelse med SC4. Kan man kun indgår naboaftaler med andre byer, som ligger i samme region. F.eks. Jeg har 2 nabobyer, jeg har så ført en elledning, ud i region, altså ikke til min nabo, men jeg får aldrig nogle tilbud om naboaftaler den vej.
Avatar billede s.stud Nybegynder
31. januar 2003 - 17:10 #8
Har du ført ledninger ud af byen til Regionen (dvs. ikke en by) eller til naboregionen/-byen ?

Der skal være en by at handle med, derfor hjælper en forbindelse ud til den tomme Region ikke noget. Hvis du endnu ikke har modtaget tilbud fra naboregionen, så kan du nok ikke handle den vej.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
31. januar 2003 - 20:36 #9
Okay, det er netop det der er forskellen mellem SC3000 og SC4. I 3000'eren kunne man bare føre alt ud til regionen (ikke nødvendigt med naboby), og så kom tilbudene. Jeg får tilbud fra mine nabobyer.

En anden ting, som har irriteret mig længe nok nu. Når man ser på BKI-grafen, er der nogle forkortelse. Eks. I-La, som nok står for Industri - Landbrug, men næsten alle de andre, hvad f..... står de for ?
Avatar billede s.stud Nybegynder
31. januar 2003 - 21:17 #10
B er boliger, K er kommerciel, I er industri.
Antallet af §'er angiver, hvilken klasse de er beregnet til: § = fattige, §§ = middelklasse, §§§ = velhavende.
La = landbrug, B = beskidt, F = forarbejdning , HT = højteknologisk.
Højteknologisk kræver velhavende borgere, som er veluddannede og sunde.
Avatar billede s.stud Nybegynder
31. januar 2003 - 21:21 #11
Kig evt. i manualen på side 17 og 29.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
31. januar 2003 - 21:22 #12
Hvad så med S også ved kommerciel
Avatar billede s.stud Nybegynder
31. januar 2003 - 21:26 #13
Håbede du ikke ville spørge.. :)
Ved det faktisk ikke... Og har ingen anelse om det.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
31. januar 2003 - 21:32 #14
Måske skal det stå for spredt kommerciel, men hvad så med middeltæt og tæt, nej måske ikke spredt, men det er mit bedste bud.

Det er faktisk en skandale, at spilproducenterne ikke tager sig sammen og får lavet manualer, som er fyldestgørende, istedet for det kan makværk man får nu om dage.
Avatar billede s.stud Nybegynder
31. januar 2003 - 21:39 #15
Hæhæ.. Jeg mener faktisk, at manualen til SimCity 4 er ganske god som den er. Men det er måske fordi jeg allerede kender til funktionerne og bare skal kende ændringerne.
Faktisk har jeg ikke rigtig brugt manualen.. Har bare læst nogle sider med gode råd osv. Herefter har jeg praktisk talt smidt den væk.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 22:13 #16
lige et tillægs spørgsmål er der nogen snydekoder
Avatar billede tlunde Nybegynder
02. februar 2003 - 07:56 #17
Der er lige en 10-12 sider med snydekoder her:
http://www.gamezone.com/gamesell/hints/h20225.htm
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
02. februar 2003 - 13:00 #18
Jeg tror jeg har fundet ud af hvad S og K står for. S = service og K = kontorer
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 11:25 #19
tak vil prøve koderne
Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
24. marts 2003 - 14:54 #20
Hvordan tjener man penge nok til at det kan gå rundt??
Det der med nabo byer er det når det er på samme kort eller ude i alle regionerne???
Avatar billede s.stud Nybegynder
24. marts 2003 - 16:37 #21
Nabobyer er på samme kort/region.
Og for at tjene penge nok, så læs manualen. Den giver rigtig mange gode tips til opstart.
Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
24. marts 2003 - 16:51 #22
ja men jeg har ikke min manual da jeg har lånt den ud og ikke har fået den igen!!!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
24. marts 2003 - 20:12 #23
Tjen penge ved konstant at skrue op og ned på din produktion af strøm og vand. Derudover tilpas skolerne og hospitalerne til de antal brugere der er.
Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
24. marts 2003 - 20:26 #24
jamen det er da en træls måde at gør det på, der må da være en måde som spillet er lavet til??
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
24. marts 2003 - 21:28 #25
hvad mener du, det jeg forslår er jo det som rigtige borgmestre gør. Tror du de gider at bruge penge på noget som der ikke er behov for ?
Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
24. marts 2003 - 21:54 #26
hmm måske har du ret, men så er der jo heldigvis snyde koder hvis man kan få sig til det
Avatar billede s.stud Nybegynder
24. marts 2003 - 22:32 #27
Kan forresten ikke anbefale at skære ned på vandforsyningen. Dette skyldes, at man samtidig skærer ned på vedligeholdelsen af både vandledninger, -tårne og -pumper. Denne nedskæring vil få øjeblikkelig virkning ved øget slitage.

Og er det forresten ikke på tide, at lukke spørgsmålet..?