Avatar billede bouggi Nybegynder
19. januar 2003 - 18:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

backweb-8876480.exe

Hejsa eksperter.....

jeg sidder her og roder lidt med konens PC..
Har lige installeret Norton 2003 med indbygget firewall...

den popper så op nå nu vi laver en conection til nettet et eller andet sted hvor vi ikke har været før.
Nu er det bare lige det,, at den poppede op med denne oplysning
A remote system is attempting to acces backweb-8876480.exe on your computer...

Nogen der har en ide om hvad der er galt og hvordan det løses..
løsningen kunne jo godt være at permitte den .. men ikke hvis det er en eller klaphat udefra...
MVH.. Bouggi
Avatar billede prodic Mester
19. januar 2003 - 18:34 #1
http://www.eksperten.dk/spm/235191

Noget i det spørgsmål der giver dig nogle ideer?
Avatar billede bouggi Nybegynder
19. januar 2003 - 18:41 #2
prodic... desværre ikke.........

Leder med lys og lygte.. har fundet ud af at filen ligger på maskinen.. i messenger mappen.. men skal den så det ???

Bouggi
Avatar billede prodic Mester
19. januar 2003 - 18:47 #3
Er filen i MSN Messenger-mappen eller Logitech Messenger-mappen? Logitech anvender nemlig en backweb-fil til en messenger-service.
Avatar billede langbein Nybegynder
20. januar 2003 - 02:40 #4
Det finnes visst flere varianter. Men hvorfor skulle musen ut på Internett sånn helt uten videre ? Dette rimer vel ikke helt ? (MSN messenger er vel noe annet. Men se denne:

http://www.lafn.org/webconnect/mentor/startup/PENINDEX.HTM

Hentet her i fra:

Program Name: Logitech Desktop Manager or Logitech Desktop Messenger

Executable Name: backweb-8876480.exe ldmconf.exe

Required: No

Comments: Installed with the software for Logitech products. Automatically checks for software upgrades AND new products, services and special offerings from Logitech

Jo, musen har vel faktisk noe på Internett å gjøre så utrolig det enn egentlig høres ut. Ville personlig ikke ha ånet for slike automatiske oppdateringer (For man vet jo ikke alltid om tingene er det som de gir seg ut for å være.)
Avatar billede bouggi Nybegynder
22. januar 2003 - 20:56 #5
Langbein... tusind tak for svaret.. det samme svar som jeg fik ved at maile til logitech, dog med den undtagelse at der ikke var noget at frygte da deres opdateringer altid ville være sikret *S*

Point tildfalder derfor dig