Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
19. januar 2003 - 14:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XML det nye ASCII format, er det rigtigt ?

Hej

Jeg har læst en del artikler om XML og der er mange som nævner at XML er det nye ASCII format. Hvad mener de med det?. Jeg syntes ikke rigtig at jeg kan finde den røde tråd....håber i kan....

Takker !
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2003 - 14:59 #1
Den udtalelse du citerer er ret plat.

Der er ingen tvivl om at XML bliver meget meget udbredt i fremtiden.

HTML vil blive erstattet af XHTML (som er XML).

WebServices bruger XML til at lade 2 computere udveksle data.

Det bliver mere og mere almindeligt at bruge XML i.f.m. databaser.

I det hele taget vil alt struktureret tekst ofte blive gemt
eller transporteret i XML.

Men hvor meget folk vil "se" XML er noget helt andet.

99% af web-surferne kigger aldrig på HTML koder og vil
ikke opdage at det er erstattet af XML.

Ingen vil opdage om deres tekst-behandling gemmer i XML eller
et andet format.

Ingen kan se hvordan deres banks forskellige systemer snakker
sammen.

Så forvent ikke at XML bliver specielt synligt.

Men det vil være der overalt alligevel.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2003 - 15:01 #2
Slut-brugerne vil ikke opdage det.

Applikations-programmørerne vil sommetider selv arbejde i XML
og få en række nye tools der bruger XML uden at de ved det.

De programmører som laver tools og middleware kommer til at
arbejde rigtigt meget med XML.
Avatar billede tuxic Nybegynder
25. januar 2003 - 23:12 #4
Faktisk er sammenligningen ikke helt absurd. Tænk på tiden før ASCII- der har det sikkert ikke været nemt at udveksle data mellem programmer. På den anden side er der så meget mere til xml end bare xml filer, som ikke har nogen pendant i ascii
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2003 - 22:58 #5
cypherdenmark>

Har du fået svar på spørgsmålet ?
Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
06. februar 2003 - 09:02 #6
ja det var bare dejligt......tak for det