Avatar billede sniper251 Nybegynder
17. januar 2003 - 00:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win ME mange drev

Jeg har et lille problem, jeg har lige købt et digitalkamera og det virker fint, men jeg skal pille min ene HD fra når jeg vil tilslutte det til min pc, ellers kan den ikke finde det.

Jeg har 5 drev lige nu 2 cd'er og 2 HD og 1 floppy.

Den vil ikke tildele et drev til kameraet når alle de ting er tilsluttet, jeg har prøvet at lave om på drev navnene men det hjælper ikke en skid.

Kan man selv bestemme hvor mange drev Win skal køre med eller må jeg bare finde mig i det.

Michael.
Avatar billede capriole Nybegynder
17. januar 2003 - 00:47 #1
Er kameraet tilsluttet med usb?
Kan du evt. selv have begrænset antallet af mulige drev?
Avatar billede jefa Nybegynder
17. januar 2003 - 01:02 #2
Prøv at se om du har en linie der LASTDRIVE= (et eller andet bogstav)
i config.sys
Fra Windows kan du bruge "Kør" og så skrive "sysedit"
Avatar billede sniper251 Nybegynder
17. januar 2003 - 08:21 #3
Ja det er et til USB, og jeg har prøvet at lave den linje i min config.sys og skrive Z som det sidste drev men win fjerner bare den linje, så det hjælper ikke en skid.

Michael.
Avatar billede hehadk Nybegynder
17. januar 2003 - 09:40 #4
hmm Win ME er et system som ikke er helt stabilt ;-) du kunne jo evt. tjekke om det er noget med USB at gøre, dvs har du andre USB enheder installeret ???. Hvis ikke er løsningen formodentligt at stabilisere dit system, ved en opgradering af drivere til dit bundkort.
Hvis du har et via chipsæt, (tjekkes ved start\indstillinger\kontrolpanel\system\enhedshåndtering\systemenheder), her skulle så stå noget med Via.

Hvis dette er tilfældet kan du hente en opdatering til chipsættet evt under www.tweakup.dk som hedder noget med Via4In1, håber det hjælper
Avatar billede sniper251 Nybegynder
17. januar 2003 - 17:17 #5
Nu har jeg opdateret alle de drivere til USB og Via men det hjælper ikke en skid men så er det da i orden. Jeg skal stadig pille min HD ud for at få det til at virke, lidt skod men så virker det da.

Michael.
Avatar billede sniper251 Nybegynder
18. marts 2003 - 22:28 #6
tager dem selv