Avatar billede p2 Nybegynder
17. januar 2003 - 00:24 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Ny arbejds PC - MEGET BILLIG!

Hej.
Min far skal have ny computer.
Den skal bruges til arbejds arbejde (office, email og internet).

Den skal være ny og koste under 2500,-
Hvor kan jeg filde billigere end denne: http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=2545&ID=4

- Den skal være ny, og samlet.
Han har allerede en skærm.
Avatar billede tams Nybegynder
17. januar 2003 - 07:25 #1
Skal der være skærm med?
Der er ikke skærm til ovenstående pc.

Mvh.
Avatar billede tams Nybegynder
17. januar 2003 - 07:26 #2
Desuden er det som om, at alle pc er stegen i pris.
Her forleden så jeg en 1300 Mhz. til 2400, og nu koster den 2600 kr.

Mvh.
Avatar billede p2 Nybegynder
17. januar 2003 - 07:41 #3
Han har skærm.
Avatar billede domino1977 Nybegynder
17. januar 2003 - 09:02 #4
Det kan man faktisk ikke.... men jeg ville nu hellere købe en brugt så!!

En der koster ca. det samme, der kan du nemt få noget der er billigere det det der!!

Her http://www.restlageret.dk/ kan du nemt få nogle gode pc'ere som er testet og som virker til billige penge.... og hvis den alligevel bare skal køre kontor programmer.... jamen så er en 300-400 Mhz, med 128 MB RAM, og en 5-10 GB harddisk jo fint!!
Avatar billede hehadk Nybegynder
17. januar 2003 - 09:33 #5
du kan jo evt. kontakte mig jeg har nogle gode gamle pcere som sagtens kan bruges til ovennævnte
Avatar billede blyno Praktikant
17. januar 2003 - 09:36 #6
Avatar billede articfruit Nybegynder
17. januar 2003 - 12:07 #7
http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=990
Selv om denne er 100 dyere er den alligevel værd at ta et kig på, der er altså 256 mb ram + 10 gb ekstra harddisk for sølle 100 kroner!!!!
Avatar billede tams Nybegynder
17. januar 2003 - 16:06 #8
ADVARSEL!!!!
Jeg har købt ting fra Mariendals.dk, og så var der en fejl på.
Jeg fandt ud af at det var en fejl, og den burde kunne byttes så jeg ringede til Mariendals.
Jeg fik svaret
- Det er en fabrikationsfejl. Jeg kan ikke hjælpe!!!!
- Ok, men jeg har fået at vide, at det er en så stor fejl at det må kunne byttes.
- Nå, men der er ikke noget at gøre........--- Farvel!

Jeg mener det. Må Mariendals bare blive klogere, ellers gå fallit, og stå i gæld resten af livet.
Jeg køber aldrig hos dem mere!
Dette er bare en ADVARSEL!

Mvh.
Avatar billede articfruit Nybegynder
17. januar 2003 - 16:11 #9
ANBEFALING!!!!
Jeg har købt mange ting fra Mariendals.dk og jeg har altid fået kanon service. Er der problemer får jeg altid bare at vide, kom med det så kigger vi på det, eller send det og vi tjekker det og sender noget nyt hvis det er i stykker...

Jeg køber bestemt ved dem igen!
Dette er bare en ANBEFALING!
Avatar billede tams Nybegynder
17. januar 2003 - 18:59 #10
articfruit>, p2>
Jeg syntes du er en rigtig taber. Du kan godt lide at andre mennesker får et dårligt køb.
Det jeg har skrevet er rigigt, og jeg skal ikke kunne sige om det du har skrevet er rigtigt.
Ham jeg talte med, da jeg ringede ind, var også ret irriterende.
Jeg snakked, og snakkede, og han fattede ikke en skid. Han kender ikke noget til hardware kunne jeg høre, og han besvarede kun var 10. sætning jeg sagde til ham.
Det er den dårligste lorte butik jeg nogensinde har handlet med, og jeg er skuffet både over DIG, og dine dårlige kommentarer, og den dårlige butik: Mariendal.
For min skyld, vælg en anden butik.
Jeg vil gøre mennesker godt, og ikke ligesom articfruit gøre dem kede af det, og skuffede.
Articfruit er enten butikens indehaver, eller også bare en rigtig sadistisk taber!

Mvh
tams
Avatar billede p2 Nybegynder
18. januar 2003 - 12:54 #11
De har vel mere en én sælger...
Tak for svarene, bare kom med flere hvis i kan :-)
- Computeren skal være ny, så indtil videre fører Mariendals.

Tams: Så kan du vel komme med et endnu bedre forslag, hvis imme Mariendals dur...
Avatar billede tams Nybegynder
18. januar 2003 - 13:48 #12
p2: Du kan jo også prøve selv at opbygge en på på www.shg.dk
Det kunne jo være i allerede havde et tastatur, og mus, og evt. andre ting.
Så kan du vælge de ting fra.
Inde på www.shg.dk, kan du bare vælge alt det billigste.
Du skal logge ind på shg.dk, og trykke på "Saml selv din PC" og vælge AMD Duron/Thunderbird.
Så kan du virkelig spare penge.
Held og lykke

mvh.
tams
Avatar billede tams Nybegynder
18. januar 2003 - 13:50 #13
Ehh. Husk, at shg.dk samler din opsætning (pc'en). Dvs. hvis du vælger tastatur og mus fra, samler de alt andet end lige det...

mvh.
tams
Avatar billede p2 Nybegynder
18. januar 2003 - 13:58 #14
Det kan ikke betale sig - har har prøvet!
Avatar billede articfruit Nybegynder
19. januar 2003 - 15:56 #15
tams, det er dog nogle utroligt flotte ord du kan!! Jeg gider slet ikke spille energi på at svare dig igen, det for barnligt.

p2, det eneste andet jeg umiddelbart kan finde til dig, da det jo nu sikkert ikke bliver det andet jeg foreslog, er dette fra www.prcdata.dk
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=24997844
Avatar billede tams Nybegynder
20. januar 2003 - 07:27 #16
articfruit> Syntes du måske ikke selv det lyder ret provokerende, når du skriver ANBEFALING, lige efter jeg har givet en advarsel?

p2> Ok. Hvis det er prisen der er vigtig så vælg den hos mariendal, og hvis du får dåglig service, så kan man jo altid bede om at få en anden sælger, at snakke med.

Mvh.
tams
Avatar billede tams Nybegynder
20. januar 2003 - 07:30 #17
Ehh, lige så du hved det, så er der prisstigninger på PC'er i øjeblikket.
Det skyldes f.eks. at SD-Ram stiger meget i øjeblikket.
Jeg så får ca. 10 dage en 1300 Mhz Duron, hos bjtrading.dk, men det var én af de forhandlere som valgte at sætte prisen op øjeblikkeligt. Hvis jeg bare kunna have svaret dig lidt før havde du fået pc'en til 2400 kr.

mvh.
tams
Avatar billede articfruit Nybegynder
20. januar 2003 - 11:37 #18
ok tams, det var provokerende, men der skal mange til at bygge en go forretning og omdømme op, men kun en til at ødelægge det!! På edbpriser har forretningen jo gode karakterer og jeg vil så bare fortælle at jeg kun har haft gode oplevelser og dem som jeg har snakket med, har vist hvad de har snakket om, der var dog godt nok lige en gang hvor der var en der ikke lige kunne svare på et par ting og ham der vidste det var der ikke, det kan da godt være det så er det samme fjols som du har snakket med. La os begrave stridsøksen...!

p2, ellers kan jeg kun slutte mig til det som tams siger!
Avatar billede articfruit Nybegynder
20. januar 2003 - 11:39 #19
det skal så lige siges at det nu er en duron 1200 men nu er den endnu billigere....
http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=990
Avatar billede tams Nybegynder
20. januar 2003 - 14:30 #20
Jeg har kigget lidt på PC'en hos mariendals, og det er det absolut billigste jeg har set. Hvis det kun drejer sig om pris er jeg (næsten) helt sikker på, at du ikke kan finde det billigere.
Det er lidt mærkeligt, at den der mariendals ikke er at finde når jeg søger på pc'ere på www.edbpriser.dk

articfruit> Fair nok... :-)
Avatar billede the_collector Novice
20. januar 2003 - 14:47 #21
Et par bud
http://www.restlageret.dk/lagerliste/Compaq300.html
http://www.restlageret.dk/lagerliste/Compaq500.html
http://www.restlageret.dk/lagerliste/acer.html
Alle sammen til under 1000 kr. De skulle være stærke nok til officeopgaver. Det er ikke verdens hurtigste, men de er i størrelsesordenen 200-500Mhz, rigeligt til almindelige kontoropgaver og surfing.
Avatar billede p2 Nybegynder
20. januar 2003 - 19:20 #22
Ellers tak, the_collector :-)

Den skal være ny.
Avatar billede the_collector Novice
21. januar 2003 - 11:46 #23
Jeg er nysgerrig.
Umiddelbart kan jeg ikke se at maskinerne er brugte. Kan man se det et eller andet sted på deres hjemmeside, at de pc'ere jeg nævnte er brugte?
Hvis de er brugte og de ikke skriver om det på deres hjemmeside, så burde de politianmeldes, for overtrædelse af markedsføringsloven.

Men hvis du mener ny som med nyeste teknologi, så er de computere du ser på også gamle. Duron produceres f.eks. ikke mere, så når lagrene er tømte, så er det slut med Duron processorer. Så hedder prisklassen for den slags nye computere nok snarere 5000+.
Avatar billede tams Nybegynder
21. januar 2003 - 15:09 #24
De pc'er jeg og articfruit har nævnt, er nye. Man siger først at pc'ere er gamle når de ikke længere sælges i en normal IT-butik, som restlageret ikke er.
Duronmaskiner, er ganske gode til kontorbrug.
Jeg besøgte får et stykke tid siden en som sagde, at hendes pc var får langsom.
Hun ejede en 166 Mhz Pentium, og hun kunne ikke holde at side ved den.
Det er ikke kun spil der bliver mere og mere krævende, men og kontorprogrammer.
En så elendig maskine, som de der sælges hos restlageret, vil være meget langsomme med en nyere kontorprogram, og WindowsXP.
Det er især vigtigt med mindst 256 MB Ram, hvis du skal kører med WindowsXP, og minimum 128 MB Ram, til Windows98, om i øvrigt er ret ustabilt sammenlignet med XP.
Jeg tror altså der er flere der er enige med mig...

Mvh.
tams
Avatar billede tams Nybegynder
21. januar 2003 - 15:12 #25
Hvis du køber en pc hos restlageret holder den nok kun 1-2 år endnu!
166 Hhz, var ikke lidt for 2 år siden, og så tænk lige på en 500 Mhz. om 2 år...
Derfor er mariendals et godt valg. Jeg er ledt og kan bare ikke finde en billigere i forhold pris/ydelse.

mvh.
tams