Avatar billede cybermike Nybegynder
06. august 1999 - 13:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Domain Server

Vi har et lille lokal netværk hvor vi har haft en Windows NT server kørende, med domain logon!

Mit spørgsmål er derfor om man kan få en domain server applikation til Windows 95/98 sådan at vi ikke skal "spilde" en hel pc´er!

Kort:Man kan i kontrolpanelet Netværk på en windows pc´er sætte i kryds i "log på novel eller NT domain server", det er et program der kan agere sådan en server, som jeg skal bruge!
Avatar billede fumes Nybegynder
06. august 1999 - 15:10 #1
Det findes ikke...

Win9X er ikke et serveroperativsystem !
Avatar billede fumes Nybegynder
06. august 1999 - 15:11 #2
Du kan dog lave et lokalt private network - og bare share filer og printere ud, men det bliver det jo ikke en domain-controller ud af !
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
06. august 1999 - 17:32 #3
Men det er da ikke at spille en maskine at bruge NT! Hvis i kun bruger den til logon server er der nigen ide i det jo (stort set ikke) men der er da mange andre funktioner i NT som man kan bruge og det er også en god ide at have en server som er knudepunkt. Det er nemmere at finde rundt i!

//ntmaniac
Avatar billede sda11 Nybegynder
12. august 1999 - 10:50 #4
Man kunne også lade en enkelt bruger køre WINNT og så samtidigt være PDC (primary domain controller).
Ganske simpelt.
Avatar billede fumes Nybegynder
12. august 1999 - 10:53 #5
Eller man kan købe det produkt der hedder wmware (http:www.vmware.com)

Det kan køre flere operativsystemer samtidigt!! prøv at se på webben - det er skide smart !!! Har selv testet det på Linux, og det kører sku !!!
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
12. august 1999 - 10:54 #6
Ja ok det er en løsning, så sparer man den maskine, men det er jo ikke alt der kører under winnt af spil og den slags...
Avatar billede macitea Nybegynder
16. august 1999 - 22:27 #7
Hvad er det nu lige I bruger Jeres server til? Som applikations- eller fil- server? Hvis ikke, sæt Win9x op i et Peer-To-Peer netværk og brug den som arbejdsstation.
Avatar billede cybermike Nybegynder
18. august 1999 - 15:46 #8
Jeg VED at det kan lade sig gøre, jeg orker bare ikke at skal til at skrive den selv!
Det kan klares med et ganske lille server program som køre på en af computerne jeg skal bare finde det først!
Grunden til at vi ikke vil bruge NT er at det er kun min maskine der er tændt døgnet rundt 2 af de andre kan ikke køre NT, min mor´s kører NT men er ikke tændt i døgndrift! Og mig og min far programmere til win98 så vi kan heller ikke køre NT!

Ja NT er fedt nok hvis du har nok resourcer at køre det på, det duer bare ikke til at udvikle win98 applikationer på!

Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. september 1999 - 09:57 #9
Jeg ved ikke om du kan bruge følgende:
Lav en bat fil som connector til de delte resourcer på F.eks. fin fars maskine, så kan i dele hinandens resourcer på den måde og få koblet dem på som netværksdrev.
Bare brug følgende kommando:

net use * \\computernavn\share

//ntmaniac

Avatar billede cybermike Nybegynder
29. november 1999 - 19:55 #10
Jeg er ikke intresseret i lappeløsninger, jeg vil have en Microsoft SMB combatibel domain server til at køre under win98!
Avatar billede cybermike Nybegynder
20. januar 2000 - 11:23 #11
Det spørgsmål var åbenbart for svært, nu har jeg skaffet en Pentium100 og installeret Linux, det rykker bare!
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
20. januar 2000 - 12:07 #12
Hvorfor ikke bare instalere NT på den pentium?
Avatar billede cybermike Nybegynder
20. januar 2000 - 14:37 #13
Det var ikke spørgsmålet, spørgsmålet var Domain Server til Windows95/98, den Pentium100 kører Linux, som har mange flere muligheder end NT, desuden er Linux mere stabilt end NT, og nu var problemet altså Domain på Windows, det er jo logisk at det kan lade sig gøre, det er jo ikke noget der kræver noget special hardware.
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
21. januar 2000 - 11:23 #14
Ja det siger jeg heller ikke men du siger jo selvdu nu har anskaffet en ny maskine, og dertil spørger jeg om hvorfor du ikke lige så godt kunne have instalet NT på den istedet for Linux. Og jeg vil da lige sige at NT kører stabilt det afhænger at opgaver og opsætning!
Avatar billede cybermike Nybegynder
21. januar 2000 - 11:39 #15
Okay, NT kører stabilt men jeg fortrækker nu altså linux da linux har samme functionalitet som NT og Linux kører bedre på små Maskiner hvorimod en NT server kræver en mindre monstermaskine!
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
21. januar 2000 - 12:52 #16
ja ok det er så rigtigt nok mennnn den skråne om at NT er out og at LINUX styrer holder ikke helt NT er sku et OK OS hvis man har maskinen ig erfaringer med det!
Avatar billede cybermike Nybegynder
21. januar 2000 - 14:47 #17
Det har du sikkert ret i. Men fordelen er at Linux koster 60 kroner hvorimod en ordentlig NT koster ca 6000.-!
Jeg har ingen erfaringer med NT på en god maskine, men på en Pentium133 16mbram kører NT client, ad lort til hvorimod en Pentium 100 med 16 mb ram, kører Linux Server perfekt!

Det er det eneste grundlag jeg har for at foretrække Linux!