Avatar billede leungting Nybegynder
15. januar 2003 - 13:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Efter driveropdatering virker mit tv-out ikke optimalt.

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med et ganske irriterende problem?
Problemet består i at mit Tv-out opfører sig besynderligt efter jeg har opgraderet driveren til mit grafikkort, der er af mærket Geforce4 MX 440. Jeg kan godt få billede på fjernsynsskærmen, det virker faktisk. Men når jeg afspiller film(alle film) viser den ikke filmen i medieplayeren, men kun en sort firkant. Lyden virker men altså ikke filmbilledet.
Driveren har jeg hentet fra Nvidias hjemmeside og hedder 4.1.0.9.. Min computer har en AMD Athlon xp1700+ processor og 512mb DDR ram og jeg bruger XP Professionel som styresystem.
Det skal lige med at før jeg opgraderede min driver, virkede alt perfekt, derfor tror jeg at det er der fejlen ligger. Jeg har prøvet at afinstallere den nye driver og installere den gamle, men det virker heller ikke. Hvad gør jeg???
Avatar billede bentn Nybegynder
15. januar 2003 - 17:14 #1
hmm...Kunne også være at din driver har overskrevet din DirectX ect. med et gammelt.
Måske du skulle prøve flg.
Find en nyere DirectX.- se link.
http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=windows+Direct+x+8&lr=

Muligt du mangler Codecs, eller skal opdatere, da den fil du prøver at se mangler et bestemt codecs.
Søg på www.google.com

Hvilke WMP er det? - prøv evt andre playere.

pøj-pøj
Avatar billede leungting Nybegynder
15. januar 2003 - 18:42 #2
Jeg bruger mediaplayer 8 som følger med XP.
Jeg kan godt se filen på computeren, men ikke på fjernsynet via tv-out.
Jeg bruger desuden DirectX 8.1.
øv.
Avatar billede bentn Nybegynder
15. januar 2003 - 19:18 #3
okay, nu forstår jeg ikke noget...
Du skrev at den ikke viser noget billede i media-playeren??? - og m.h.t. "Lyden" der er jeg totalt forvrirret.
Forklar lige præcist, hvad der vises på computeren og hvad der sker på Tv'et.- der er en del uklarheder i din forklaring.
Avatar billede leungting Nybegynder
15. januar 2003 - 19:28 #4
På computeren fungerer alt som det skal. Jeg kan se alle filer i windows mediaplayer og alt andet fungerer optimalt
Avatar billede leungting Nybegynder
15. januar 2003 - 19:32 #5
Når jeg bruger tv-out fungerer billedet på fjernsynet. Men og her kommer problemet: jeg kan se mit skrivebord på fjernsynet, ja selv medieplayeren. Meeen når jeg afspiller filmen kan jeg godt se filmen på computeren men på fjernsynet er der et tomt sort område, hvor filmen skulle have været.
Jeg håber at det blev mere forståeligt af dette.
Avatar billede leungting Nybegynder
15. januar 2003 - 19:34 #6
Altså et tomt sort område inde i medieplayeren på fjernsynet.
Avatar billede bentn Nybegynder
15. januar 2003 - 19:56 #7
Okay...hvad opløsning køre du med?
(Prøv at sætte den til 800x600.)

Har du husket at klone dit billede?
Avatar billede leungting Nybegynder
15. januar 2003 - 19:59 #8
Billedet er klonet og det hjælper ikke at sætte oåløsning lavere.
Kloningen virker undtagen filmen, alt andet virker.
Avatar billede bentn Nybegynder
15. januar 2003 - 22:28 #9
har lige søgt på Google.
og fandt dette svar...
"Dit problem er at du ikke har sat tv out som primary skærm.
Så virker overlay funktionene ikke på tv-out og det bruges bla. til video playback"

Håber det kan hjælpe...

Nu må eksperten tage sig sammen!!!!!!!!!!
*HAR PRØVET AT SENDE DENNE KOMMENTAR I OVER 2 TIMER. !!!
Avatar billede bentn Nybegynder
16. januar 2003 - 00:07 #10
har lige søgt på Google.
og fandt dette svar...
"Dit problem er at du ikke har sat tv out som primary skærm.
Så virker overlay funktionene ikke på tv-out og det bruges bla. til video playback"

Håber det kan hjælpe...

Nu må eksperten tage sig sammen!!!!!!!!!!
*HAR PRØVET AT SENDE DENNE KOMMENTAR I OVER 2 TIMER. !!!

Hvad sker der..? Eksperten sletter mit svar?
Avatar billede bentn Nybegynder
16. januar 2003 - 23:53 #11
VIRKEDE DET????
Avatar billede bentn Nybegynder
19. januar 2003 - 23:19 #12
sæt den til primær skærm
Så virker overlay funktionene på tv-out og det bruges bla. til video playback"

Meld tilbage,... det kan jo være andre har det samme problem og det ville da være dejligt hvis de så kunne finde svaret her, samt jeg har brugt flere timer på at hjælpe, så det ville da være rart at vide om det virkede.
Avatar billede leungting Nybegynder
16. juni 2003 - 19:20 #13
undskyld for den manglende respons. Jeg vil gerne give dig pointene for det rigtige svar. MEN HVORDAN GØR JEG?!!!!!
Avatar billede bentn Nybegynder
07. august 2003 - 22:37 #14
Acceptere mit svar og afvis det ikke igen.
Avatar billede bentn Nybegynder
26. august 2003 - 00:37 #15
Så lykkes det,- takker :)