Avatar billede musmus Nybegynder
15. januar 2003 - 13:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad står der her?

hej alle,

jeg sidder her med en kode som jeg gerne skal have tydet.
Koden er genereret så den ikke kan læses. Vores tidligere ansvarlige for programmet, er desværre ikke her mere, så derfor kan jeg ikke logge mig ind i frewallen.

Er der nogen programmer der kan decode dette password som i krypteret form hedder:
B1738802C9590E2CB49DD3FA7D4BE30D

hvad står er her?
Håber ogen kan hjælpe, da det haster en lille smule.
Gode point at hente....

Med venlig hilsen

Musmus
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. januar 2003 - 13:47 #1
Avatar billede dark_one Nybegynder
15. januar 2003 - 13:47 #2
Lyder ulovligt det her :o)

//Dark_one
Avatar billede musmus Nybegynder
15. januar 2003 - 13:49 #3
Nej det tror jeg ikke det er, den krypterede kode, ligger frit tilgængeligt, så det der skal laves er at tyde den. Jeg ligger ikke op til noget ulovligt. Men hvis er er nogen der synes deter ulovligt, så sig det endelig, og jeg lader det ligge....
Avatar billede langbein Nybegynder
15. januar 2003 - 15:35 #4
Dette høres jo om ikke helt ulovlig ut, så høres det i hvert fall ut som at noen eventuelt kan komme til å legge ut en generell oppskrift for cracking av passord (For det er jo det spørsmålet dreier seg om ??) (Og slik oppskrifter de finnes jo.)

Dersom man har behov for å bryte passord på en maskin som man selv har i sin egen drift så kan det noen ganger gjøres ved at man har konsoll tilgang til firewall maskinen.

Det dreier seg ikke om en Linux firewall ?? I så fall så skifter man bare root passord under booting på den maskin som man selv har console tilgang til. Vel inne i systemet så skifter man passord på de øvrige brukere etter behov. Det kan la seg gjøre.
Avatar billede langbein Nybegynder
15. januar 2003 - 15:44 #5
Uten å ha noe med Expertens drift å gjøre så synes jeg ikke Experten bør brukes til å knekke passord, hverken ekeltvis eller som generelle oppskrifter.
Synes på den annen side at det er greit å legge ut generelle oppskrifter om hvordan man kommer inn i en maskin der man har console tilgang. Den som har console tilgang vil noralt være også være berettiget til å gå inn på maskinen.

Hvilen type firewall dreier det seg om ??