Avatar billede hemberg Forsker
13. januar 2003 - 20:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Medier til VCD

Daws i hytten,

Jer er den (u)lykkelige ejer af en jvc DVD maskine som også kan læse VCD. Men jeg er stødt ind i et lille medieproblem.

Jeg har prøvet at brænde VCD på et hav af CD-R medier men ingen af dem har virket.

Men så fandt jeg nogle "gamle" hp CD-RW 4 speed. Og dem åd DVD afspilleren.

Kan det virkelig passe at den kun vil accepterer CD-RW medier. Har nogen erfaringer med CD-R medier der virker vil jeg meget gerne høre herom. Eller har nogen en anden løsning måske (har prøvet de forskellige CD-R medier med forskellige hastigheder). Kan der være forskel på billige og dyre medier ??

Mvh PH
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
13. januar 2003 - 20:53 #1
jeg har kun haft succes... og det endda med de billigste skrammel-medier, man kan forestille sig... jeg har faktisk ikke engang prøvet CD-RW, kun CD-R...
Hver gang har jeg brændt på optimal hastighed = 8x som er alt, min forældede brænder er i stand til... ;-))
Avatar billede hemberg Forsker
13. januar 2003 - 20:57 #2
til peaceofcake. Hvis man må spørge... Hvilken DVD afspiller har du. Og hvilke medier bruger du. Specifiks. Mr. platinum, speer eller hvad.... Jeg er lidt desperat...
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
13. januar 2003 - 21:01 #3
DVD = Medion 4419

Medier = Delphi, Delta, Medion, Creation, Platinum (ikke Mr. P...) - kort sagt alle de billigste medier, man ka' støve op... men jeg har skam også prøvet noget så fint som Maxell. Sony og FujiFilm... ;-)
Avatar billede tmoller Nybegynder
13. januar 2003 - 23:02 #4
Pas på med brænde hastigheden 4x  - højest 8x, ellers går det galt.
Avatar billede hemberg Forsker
14. januar 2003 - 09:40 #5
Jeg glemte helt at sige at jeg bruger Neroburn..... Er der nogen der har bedre erfaringer med andre prg ??
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
14. januar 2003 - 13:11 #6
Det er det eneste, jeg bruger... ;-)
Avatar billede dullemarc Nybegynder
14. januar 2003 - 18:53 #7
hvis dit cd driv,,højt kan brænde med 12x så brænd med 8x,,,hvis kun det kan brænde med med 8x så brænd med 4x,,,,virker altid ved mig,,havde før i tiden problemer med det samme, så satte jeg speeden ned,så virker det,,bruger også nero.

p.s håber det virker
Avatar billede dullemarc Nybegynder
14. januar 2003 - 18:53 #8
højst
Avatar billede henninga Novice
14. januar 2003 - 23:13 #9
Jeg mener osse det er en god idé at brænde med 8x eller mindre, hvis man har problemer.
Men ellers må jeg sige som peaceofcake, jeg har brugt de billigste medier (3 Kr.) og brændt med op til 40x uden problemer. Jeg tror der er forskel på afspillere, min er en billig DAEWOO fra Fakta, men den læser VCD/SVCD/DVD/MP3 og almindelige CDér uden problemer (885,- Kr).
Jeg tror dit problem ligger i afspilleren - prøv at tage dine VCD'er med til en anden afspiller og test.
Avatar billede hemberg Forsker
15. januar 2003 - 11:06 #10
Har afprøvet alle jeres foreslag...Men ak... Intet virkede.... Den vil åbenbart kun acceptere de dyre RW medier...