Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. januar 2003 - 23:42 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Jeg kan ikke logge på nogen websider med Firewall på

Jeg har instaleret Norton firewall på min computer, og det betyder at der er nogle homepages hvor jeg ikke kan logge ind på.

Jeg har alerting level på low og har ikke ændret noget.

Nogen der ved hvad det kan skyldes ??? det er rimelig irreterende at skulle disable sin firewall hver gang man skal logge ind på siden
Avatar billede jinxit Nybegynder
12. januar 2003 - 23:48 #1
Du har disabled cookies vha. firewallen... det går ikke, idet 90% af alle internet-login sider er baseret på sessions via. cookies.

Du kan bare sætte Norton til at spørge når den støder på en cookie...
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. januar 2003 - 23:49 #2
Eksperten bruger cookies, der virker det fint.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. januar 2003 - 23:49 #3
og der er ikke cookies på den side jeg har problemer med at logge ind på
Avatar billede jinxit Nybegynder
12. januar 2003 - 23:52 #4
Så er det fordi du allerede en gang har bekræftiget overfor NPF at du accepterer cookies fra eksperten.dk.

...hvis det er login-sider som minder om den på eksperten kan du være 99% sikker på at den anvender cookies... ellers kan du se det på dens links idet alle links vil have en lang række tilfældige bogstaver i dens urls.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
13. januar 2003 - 00:02 #5
Jeg er ret sikker på at det ikke er cookies der er problemet, jeg har cookies fra mange steder, den har ikke spurgt mig om cookies, og den side jeg har problemer med bruger _ikke_ cookies
Avatar billede jinxit Nybegynder
13. januar 2003 - 00:07 #6
Hvad er siden lavet med PHP, ASP?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
13. januar 2003 - 00:31 #7
ASP og MS SQL 2000
Avatar billede jinxit Nybegynder
13. januar 2003 - 00:33 #8
Prøv at indstille NPF til at acceptere alle cookies uden at spørge og se om det ikke hjælper.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
13. januar 2003 - 00:36 #9
Så vidt jeg kan se så blocker den kun cookies på alerting level high.

ellers synes jeg ikke der er andre steder der står noget med cookies.
Avatar billede jinxit Nybegynder
13. januar 2003 - 00:39 #10
kan ikke se hvad det ellers skulle være
Avatar billede langbein Nybegynder
14. januar 2003 - 09:38 #11
Kan det dreie seg om krypterte sider ? Dersom det dreier seg om krypterte sider så ser man en hengelås nederst til høyre (Når tingene fungerer som normalt.) Et eksempel på slike sider er påloggings sekvensen for Microsoft Hotmail (Når brukernavn og passord overføres.) Krypterte sider benytter også en annen port en port 80. Tror det er port 443 (Husker ikke sikkert her og nå.)
Avatar billede langbein Nybegynder
14. januar 2003 - 09:44 #12
Teknologien heter vel ssl og porten er 443:
http://www.verisign.com/support/install/velocity/v00.html
Avatar billede -sofus- Nybegynder
14. januar 2003 - 10:08 #13
Nej det er heller ikke en krypteret side og der bruges ikke SSL.