Avatar billede rr-web Nybegynder
12. januar 2003 - 18:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linux Firewall

Hejsa

Jeg er på jagt efter en Linux firewall distrubrution. Jeg kender godt iptables, men jeg har brug for en version med grafisk webinterface, som kan danne grafiske log filer osv.

Udover dette skal den have en vpn server, som M$ clienter kan koble op imod.

Kender i nogle som i kan anbefale ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. januar 2003 - 18:22 #1
Prøv at kikke på smoothwall, den er der mange der godt kan lide

http://www.smoothwall.org/
Avatar billede rr-web Nybegynder
12. januar 2003 - 18:25 #2
ja, den kender jeg godt... men jeg kan ikke rigtig finde ud af om der findes en client til M$ clienter
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. januar 2003 - 20:18 #3
Se nu skal clienterne jo ikke tilgå firewallen, den skal placeres mellem din net og din router. At lade en firewall lave andre ting er en fantastisk dårlig ide hvis man vil have sikkerhed. Du må finde ud af hvorfor du ønsker en firewall. skal den virke eller skal den bare se ud. hvis den skal virke har du intet at bruge clientsoftware til.
Avatar billede rr-web Nybegynder
12. januar 2003 - 21:30 #4
nu er det jo sådan at der på eks. smoothwall ligger en vpn server, og hvis jeg eks. sidder ude af huset og gerne vil koble op på mit lan, så skal jeg vil have en vpn client installeret så jeg kan koble op i mod min vpn server!
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. januar 2003 - 21:43 #5
Det er selvfølgelig korrekt og jeg er helt sikker på at du kan få VPN clienter til alle styresystemer, Jeg mener at smoothwalls vpn implementation opfylder almindelige standarder, hvorfor det ikke skulle undre mig at du kan oprette vpnforbindelsen med de gængse ms vpn clienter, jeg har dog ingen praktisk erfaringer med dette